Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #volvo

Siemka. Dojeżdżam swoją s40 i szykuje się na zmiany. Poszukuję zamiennika, inspiracji, porad.
Poprzednikiem było volvo s40 II, d4, 177km, z którego jestem ogromnie zadowolony, ale z czasem bagażnik przestaje być wystarczający.
Szukam czegoś z większym bagażnikiem, może być podwyższony (np. xc70), ale nie SUV. Wygodne, niezawodne, sensownie wyposażone. Głównie trasy, miasto czasem (70%,30%)
Nie odrzucam też innych marek, model ale proszę o uzasadnienia, z konkretnymi silnikami, bo wiadomo. Budżet założyłem 80k.
Co polecicie, jakie macie doświadczenia?
  • 24
@bocki86: typowa jakość skody, vw, czy może jest choć odrobinę lepiej? Farba z guzików nie odejdzie? Wygluszyli to jakoś? Fotele wygodniejsze os zwykłych ogrodowych? Miałem styczność z Octaviami, golfami, passatami, nawet z A3 (pisze o współczesnych modelach nie lata 90-00) no i jest ogólnie dramat
@LordRoyalshot Mam escape i poza bolączkami tego konkretnego silnika (benzyna) raczej wszystko jest w porządku. Wiadomo, wykonanie to nie jest klasa premium, za to wyposażenie można wyłapać na prawdę dobre. Zawieszenie daje radę na mojej rozdupconej osiedlowej drodze więc Dakar spokojnie obskoczysz...
@LordRoyalshot Blacha jak w starszych. Pełen ocynk. Jak miał zmieniany olej w automacie to długo pojeździ. Zawieszenie ponton, ale mi to odpowiada. Jak chcesz mieć twardo i reaktywnie (mam tak w obecnym Fordzie) to nie wysiądziesz tak zrelaksowany.

Jeśli głównie na trasy to D5 daje radę. 2.5T no i T6 jeszcze fajniejsze, ale przy cenach paliwa wchodzi w grę tylko LPG i wożenie się z kołem.

Ważne: V70 po lifcie ma sporo
@Golfinho: gaz słyszałem że łatwo spieprzyć w volvo, chyba nie chcę.
Budżet mam trochę duży i chce coś nowszego, więc raczej polift. Zasmuciła mnie informacja o obniżonym zawieszeniu. Ale jest jeszcze xc70 :D
Muszę popatrzeć na spalania 2.5T, meega musi być ten silnik edit: w poliftach nie było juz 2.5
@LordRoyalshot Miałem go w trzech volvach i moim zdaniem jest super. Chociaż D5 też super dawał radę

Ja mam zgoła odmienne zdanie o LPG. 5/6-cylindrowe benzynowce przypominam, że są super skonstruowane pod gaz, bo Szwedzi je fabrycznie wypuszczają z gazem (wprawdzie CNG, ale gniazda zaworowe i silniki muszą to tak samo wytrzymać). Po prostu musisz więcej zapłacić bo masz więcej cylindrów.

Jakby co w w XC70 do końca chyba można było upolować
@LordRoyalshot obczaj forum Volvo. Tam są warsztaty, które wszystko robią.

Ale rozumiem też ludzi, którzy wolą wziąć możliwie najnowszy, dobrze wyposażony egzemplarz w leasing i mieć w pupie ;)
@Golfinho: to ja ten po środku. Trochę se wmawiam, że młodszy dłużej wytrzyma, później koszta wyskoczą. Na nowy z leasingiem nie mam jak. Tak jak pisałem, 80k (wydaje mi się że wystarczająco na jakiś fajny egzemplarz - wiadomo, bez cudów)
@LordRoyalshot Jak znajdziesz za tyle XC70 po lifcie nie ze stanów to będziesz się mógł uważać za szczęściarza.

Niestety to czasy, że ludzie kupowali diesle. Dlatego benzyny są w pieruna drogie ;)