Wpis z mikrobloga

Nie jestem UX, ale interesuje się tematem, czytam książki i mam pewną rozkminę. Dajmy na to, że mam pomysł na produkt i chciałbym zbadać trzy aspekty u moich potencjalnych użytkowników:

1. styl życia
2. problemy zdrowotne
3. podejście do przedpłacenia za usługę

I teraz pytanie. Lepiej zawrzeć pytania dotyczące każdego aspektu w jednym kwestionariuszu czy lepiej rozbić to na 2 lub 3 kwestionariusze i rozdzielić tak, żeby pojedynczy badany dostał tylko jeden z nich do wypełnienia? Zmierzam do tego, że jak zawrę wszystko w jednym to badany może się domyślić jaki pomysł na produkt badam i sugerować się tym w odpowiedziach. Z drugiej strony jak rozdziele kwestionariusze na dwa, z czego jeden będzie dotyczył stylu życia i zdrowia, a drugi podejścia do płatności, to mogę przegapić jakieś nieoczywiste korelacje.

Jak podchodzi się do takich zagadnień?

#ux #userexperience #research #badania
  • 3
@slkt: lepiej zrobić jeden kwestionariusz i dodać trochę śmieciowych pytań, by zmylić badanego. Wtedy się nie domyśli o jaki produkt chodzi.
@slkt: i tak i nie. Nie wiem czy jest standardowe, ale jestem UXem i czasem prowadzę czasem badania, a użytkownikowi dodaje się często takie pytania "na rozgrzewkę" by nie sugerował się pytaniami które są później.