Wpis z mikrobloga

Czy ktoś spotkał się z tak wyglądającą tarczą?

Gdy tarcza jest zimna nic sie nie dzieje. Gdy złapie temperatury przy dłuższym hamowaniu np 140-80, to tak od 100-110 pojawia sie narastający hałas (nie pisk) ale brak jest wibracji i auto hamuje równo.

@SpalaczBenzyny @Atreyu - wy się coś ścigacie, macie pomysł co mi sie dzieje z hamulcami?

Dodam ze problem pojawił sie z dupy tzn ze dwa tygodnie po ostatniej jezdzie na torze (nie przegrzalem hamulców w tym aucie ani razu) tylko co najwyżej po myciu (rano na zimnych tarczach i silniku). Da sie to odczuć przy dłuższym mocniejszym hamowaniu, wiec podczas jazdy po mieście nic sie nie dzieje

#motoryzacja #samochody #hamulce
cwlmod - Czy ktoś spotkał się z tak wyglądającą tarczą?

Gdy tarcza jest zimna nic si...

źródło: IMG_7496

Pobierz
  • 75
  • Odpowiedz
  • 0
@SADhonda: Googluje to teraz i to niby jakies jest/hot spoty są ale głównie jest mowa o niedotartych hamulcach (a te są od nowości).

Takie większe ciemne smugi to widzialemni to jest wtopiony materiał klocka ale to schodzi z czasem (jak nie jest go za duzo) i przede wszystkim wibruje.

W moim przypadku wibracji nawet jak są to jakieś minimalne gdy jest juz naprawdę glosno.

Jak przegrzalem innym autem hamulce to całym
  • Odpowiedz
@cwlmod: ja podobnie plamki miewałem gdy klocki hamulcowe były za słabe do torowej jazdy, te plamki to maja być resztki z klocków,

przy czym ja chyba zawsze miałem wtedy też wibracje tarczy podczas hamowani,
to było świeżo po jeździe po torze, później już na drodze ich nie widywałem,

ale to też może wynika z tego, że przy się ścierały podczas dojazdu do domu,

jakbym miał zgadywać to bym właśnie powiedział, że
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: Zgodzę sie że to wyglada jak depozyt materiału z klocka ale dlaczego takie kropki powstały i dlaczego sie nie ścierają?

Wrzucam fotkę z jakiegos filmiku. Tak mniej wiecej wyglądaj moje tarcze po torze. Mam takie ciemne smugi/okręgi na tarczy, raz na zewnątrz raz w środku (zacisk pływający here) ale to zawsze schodziło.

Mam juz pare trackdayow za soba i ostatni na pewno nie był najbardziej wymagającym, ale….

Jezdzilem wtedy po
cwlmod - @SpalaczBenzyny: Zgodzę sie że to wyglada jak depozyt materiału z klocka ale...

źródło: IMG_7498

Pobierz
  • Odpowiedz
@cwlmod: nie ścierają się w ogóle? nawet podczas takiej zwykłej jazdy?

nie wiem jakie masz doświadczeni z tymi klockami i tarczami, tj. na ile oceniasz, że te klocki i tarcze są OK ale ja tak sprzed komputera to bym właśnie ocenił, że klocki już za słabe (im klocek bardziej zużyty tym mniejsza odporność na przegrzanie) i tak potraktowały tarczę jak widać,

czyli teoretycznie klocek może być OK jak jest jeszcze gruby
  • Odpowiedz
@SADhonda: ja zwykłym Audi A4, 2.0 tfsi (211->236 KM), stary gruz bo z 2010 roku już jest,
w zasadzanie nic nie mam modyfikowane, tylko wnikam w opony, ciśnienia i te hamulce,

gdy jestem na torze to jest to takie jedno z najgorszych aut :D ale lubię nim jeździć, fajnie jest,
tylko ostatnio z tym jeżdżeniem dość słabo bo chyba ostatni raz to 2 czy 3 lata temu byłem, ale może nadrobię
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: To są fabryczne hamulce. Przebieg 24k (dużo tras, jazda defensywna z ekojazdą) z 5 trackdayów ale na wolnych torach (Modlin, Łódź) czyli z 800km torowych max. Klocka tyle co widze to jest połowa lub wiecej (zrobie zdjęcie)

Wlasnie te kropki nie schodzą. Widziałem je 2 tygodnie temu i myslalem ze to jakis syf czy rdza i sie nawet nie przyglądałem. Pozniej zobaczyłem ze troche to wyglada jak depozyt klocka wiec
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: Wygląda na to że miales racje tylko nie wiem jakim ku*wa cudem.

Przyszedłem do auta zrobic zdjęcia klocków i klocek zewnętrzny od strony kierowcy prawie nie istnieje. Byłem na przeglądzie w kwietniu i nikt mi nic nie powiedział, a ja tez przyglądałem klockom przy okazji inspekcji opon na trackdayu i bylo sporo materiału!!!!

Coś tu sie ostro odjaniepawlilo. Zobacz jaka jest różnica w zużyciu. wiadomo ze powinna byc ale aż
cwlmod - @SpalaczBenzyny: Wygląda na to że miales racje tylko nie wiem jakim ku*wa cu...

źródło: IMG_7501

Pobierz
  • Odpowiedz
@cwlmod: ooo

trudno coś wymyślić takiego rzeczywistego aby to wytłumaczyć,

ja tam się na torze mocno hamuje w zakrętach ciągle w tę samą stronę to mogą pojawić się różńcie ale nie aż tak duże po jednej imprezie,

raczej mało prawdopodobne, że coś tam się przyblokowało (tłoczek, prowadnice),

chyba nic się nie wykombinuje, klocki trzeba zmienić, niech mechanik obejrzy zacisk czy tam wszystko dobrze działa i pewnie tyle,
wtedy jeździć i sprawdzać
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: Nic nie ściągało i nic sie nie grzało. W e36 3 tłoki mi sie pokolei zacinały i jak cos takiego sie dzieje to objawy sa ewidentne.

Jutro jade do aso lokalnego zeby ktos na to rzucił okiem a potem oddaje to do swojego aso i bede kręcił aferę co tu się odjaniepawlilo, bo jak mi wadliwe klicki tarcze zjechały to nie mam zamiaru za nie placic przedwcześnie

Cos dziwnego sie
  • Odpowiedz
@cwlmod: no ja nie mam pomysłu, nie chcę wymyślać niestworzonych możliwości,
mi tam też raz się przyblokował tłoczek ale to z korozji po tym jak mi gumka/osłona się uszkodziła i tam woda leciała,
tak samo z siebie to przecież porównano równo schodzić,

daj znać co z tego wyniknie, jak to będzie zdiagnozowane
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: Ja podejrzewam wadę klocka albo coś magicznego z zaciskiem co powoduje zjechanie klocka bez nagrzewania tarczy i ściągania auta.

Curious, very curious… :/

Troche sie cykam z powrotem. Wiadomo ze nie moge #!$%@? ale myslisz ze to bezpieczne?
  • Odpowiedz
@cwlmod: niekoniecznie kropki na tarczy muszą mieć coś wspólnego z dźwiękiem

Miałem sytuację że tarcza szurała mi po nagrzaniu, czy to zacisk do końca nie odbijał i tylko to przychodzi mi na myśl

Zobacz po jeździe czy któraś tarcza dużo bardziej się nie nagrzewa. Jakby coś szurało to nawet felga powinna być gorąca
  • Odpowiedz