Wpis z mikrobloga

#wedkarstwo
Przekonałem się do woblerów (połowiłem na gumy, przestało brać, to spróbowałem na wobka i wyciągnąłem jeszcze parę ryb, więc było warto), ale potrzebuję porady - jakie wobki okoniowe i kleniowe byście polecili? Łowię zwykle na płytkiej wodzie (do metra), masa zaczepów, więc dobrze, by były płytko schodzące i tanie :p
  • 16
@anotherguy: O super, bardzo dziękuję, polecisz jakieś kolory? :)
Mam wreszcie realne szanse na klenia. Dragon Microspecial do 6g nie jest może typowym kijem kleniowym (ma tylko 2m) ale rzuca pięknie i amortyzuje wspaniale rybę. Mam jeszcze Robinson Toshido do 8g 2,75m ale coś nie polubiłem się z nim, nie wiem, czy to kwestia długości, czy faktu, że to tania wędka, ale niezbyt czuły jest ten sprzęt, do wobków wystarczy, ale
@Pantokrator a wędka... nie znam sie, jestem początkujący i przerobiłem 3 wedki spiningowe.

Prawda jest taka, że w przelewach zacząłem łowić dopiero jak poznałem lokalnego kleniowego zabijakę, przez którego już nigdy nie założyłem żyłki na spinning i przestałem się bać wchodzić do Wisły.
Na dopływach sprawdzał mi się kij poniżej 2m, żeby skutecznie rzucać pod drzewami z wody, na niewielkie odległości. Na Wiśle na niego straciłem trzy ryby, z których każda byłaby
@Pantokrator nie czekam na opad jak łowię tak płytko, zamykam kabłąk w locie i od razu ściągam z wędką wycelowaną w niebo żeby prowadzić jak najbliżej powierzchni xD a po przynętę i tak idę, najwyżej zmieniam metę na pół godziny.
@anotherguy: A tego Hektora najlepiej w jakim rozmiarze? 4cm? Chciałem tego wobka sobie już rok temu kupić i się zawahałem. W koncu nie pamiętam, jak to się skończyło, ale chyba tak, że postanowiłem, że walić klenie :D

@limak123456 Sieka 2 lata temu wysłałem.na drzewo i teraz przypomniałeś mi tę traumę :p Ale Stynkę chyba mam. Taka czarno-biała z czerwoną kropką pod pyszczkiem. Jakieś okonie na to łapałem, ale nie miałem kija,