Wpis z mikrobloga

#ssri #escitalopram #duloksetyna #depresja #zdrowie #pytaniedoeksperta
Mam w niedzielę zacząć przygodę z Escitalopram (Mozarin Swift), ale im dłużej czytam wszystko na hyperreal to mam większe wątpliwości. Głównym problemem u mnie są objawy somatyczne, z tym że boję się że ból brzucha ma inną przyczynę, stąd mój strach że Esci tylko podrażni układ pokarmowy jeszcze bardziej. Nie powiedziałbym że mam jakąś depresję, normalnie pracuję i studiuję, jakieś lęki czy jakieś zaburzenia kompulsywno obsesyjne owszem, ale bardziej się czuję że siedzę w domu w większości dlatego że odczuwam objawy bólowe, a nie że nie chcę mi się podnieść z łóżka. Stąd moja obawa że ssri zrobią ze mnie jakieś warzywo. Jeden dzień duloksetynę brałem i w nocy przeżyłem chyba najgorszy efekt w życiu, 10 razy gorzej niż zjazd, więc nie wiem czy jest sens się tego podejmować czy nie. Wiem że ile osób i substancji, tyle opinii, na każdego inaczej działa, lecz wszędzie te same opinie że po 6 miesiącach w górę nie czuć żadnych emocji i jest tylko gorzej. Oczywiście chciałem terapię behawioralno poznawczą włączyć gdy już esci się ustabilizuje, ale no boję się zacząć, bo nie czuję się aż tak źle niby.
  • 13
@Kokoszka99: Zresztą magik powiedziałbym żebym zaczął pierwsze dni od 2,5, potem na 5mg wskoczył, więc nie wiem czy to serio coś podziała i chyba rzeczywiście tylko na jakieś lekkie lęki, po tym jak usłyszała jak jej opisywałem to jak się czułem w nocy i w dzień po duloksetynie to powiedziała że tak mogę rzeczywiście reagować na leki i stąd niska dawka na start
@JanTadeusz: leki miałem zamiar brać w niedzielę, więc i tak bym nic nie zaczął, u mnie w mieście miesiąc czekania ponad + a online nie chcę. U mnie problem jest bardziej z nerwicą, nakręcaniem się + do tego od kilkunastu miesięcy te bóle głowy i klatki + od pół roku bóle brzucha, gastro, kolonoskopię, TK brzucha itp. robione i wszystko idealnie, możliwe i pewnie tak jest że przyczyna w układzie pokarmowym