W seacie toledo z 2004 roku dzieją mi się takie cuda jak na filmie. VCDS pokazuje błąd 18010 - Terminal 30 źródła zasilania (B+) - niskie napięcie. Akumulator wymieniłem na nowy i sprawny, klemy wyczyściłem. Jakieś sugestie?
@japkos: tylko licznik miga czy coś jeszcze? Te liczniki nie słynął z niezawodności. Dorze by było sprawdzić zasilanie i masę na pinach licznika żeby sprawdzić czy to rzeczywiście zasilanie czy licznik. Pod osłoną nad nogami kierowcy jest rozdzielane zasilanie idące spod maski i tam na śrubkach może słabo stykać. Zobacz też połączenia na bezpiecznikach przykręconych na górze akumulatora.
@japkos: trzeba wyjechać z akumulatorem i jego podstawą, pod nią masz mocowanie kabla masowego do karoserii ( ten kabel co idzie na biegun ujemny akumulatora). To połączenie teraz poprawić.
Ewentualnie jak masz kable rozruchowe, daj jeden na ujemny biegun akumulatora, a drugi koniec kabla o jakąś część metalową nadwozia, bądź silnika. Wtedy spróbuj odpalić.
Wygląda mi to na słabe połączenie masowe. Do sprawdzenia też te wielkie bezpieczniki na akumulatorze w skrzynce
@japkos jak zgasisz to przełącz kluczyk na off ale nie do końca. może na pozycji wyłączonej dostaje zasilanie z stacyjki. Można odłączyć STACYJKĘ i wtedy zobaczyć jeżeli jest tam podłączenie na kostke
Akumulator wymieniłem na nowy i sprawny, klemy wyczyściłem. Jakieś sugestie?
#mechanikasamochodowa #samochody
przy alternatorze, przy rozruszniku, sprawdzic bezpieczniki czy nie przerdzewiały itp
Komentarz usunięty przez autora
Dorze by było sprawdzić zasilanie i masę na pinach licznika żeby sprawdzić czy to rzeczywiście zasilanie czy licznik.
Pod osłoną nad nogami kierowcy jest rozdzielane zasilanie idące spod maski i tam na śrubkach może słabo stykać. Zobacz też połączenia na bezpiecznikach przykręconych na górze akumulatora.
Ewentualnie jak masz kable rozruchowe, daj jeden na ujemny biegun akumulatora, a drugi koniec kabla o jakąś część metalową nadwozia, bądź silnika. Wtedy spróbuj odpalić.
Wygląda mi to na słabe połączenie masowe.
Do sprawdzenia też te wielkie bezpieczniki na akumulatorze w skrzynce
może na pozycji wyłączonej dostaje zasilanie z stacyjki.
Można odłączyć STACYJKĘ i wtedy zobaczyć jeżeli jest tam podłączenie na kostke