Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #thelastofus

Dla wszystkich którzy piszą, że PC to guwno xD bo wydali źle zoptymalizowną grę, chciałem ostudzić głowy konsolarzy i pc.
Wystarczy obejrzeć kilka filmików DigitalFoundry https://www.youtube.com/watch?v=HMcjTChY2Tw np tutaj.

W aktualnej generacji PS5 = rtx2080/3060ti

Last of us remaster przy 4k dla PS5 generuje stabilne 30FPS

Z tego co widziałem, na jakiś rtx 3080 ma nawet 80FPS ~ przy 4K z Dlss gdzie prawie nie widać różnicy z native rozdzielczością.
Pytanie co lepsze? xD
  • 17
@dos_badass: Pewnie tak, aczkowiek, XSX ma ta sama GPU co PS5, ale lepszy CPU, chociaż jak pokazał ostatni port remastera Wiedzmina 3 z raytracing, to lepiej działał na PS5. Ale różnice są minimalne.
@bonus: the Xbox Series X has a slight upper hand with its GPU having 12 TFLOPS of power across 52 CUs. In comparison, the PS5 has 10.3 TFLOPS of power across 36 CUs. This effectively means that developers can potentially eke more from the Series X than PS5
CPU ps5 8-core 3.5 GHz AMD Zen 2 xsx 8-core, 3.8 GHz AMD Zen 2
GPU ps5 10.3 teraflop AMD RDNA 2 xsx
@dos_badass: Mam XSX i PC aktualnie. To prawda na papierze ma lepsze bebechy, ale kwestia tuningu wydajności wypada podobnie. Przykład wiedzmina 3.

@GhostTrick: Gry są dobrze zoptymalizowane na bardziej "generacyjną rozdzielczość" jaką jest 1440p. Po prostu przeskok na native 4k jest gigantyczny obliczeniowo i obciążenie pamięci. Imho metody jak DLSS są idealne pod to, osobiście nie czuje dużej różnicy w spadku jakości, a gigantyczną w płynności jak gram na PC.
AMD musi się trochę ogarnąć z softowym aspektem swoich kart, jeśli producenci AAA zaczną olewać optymalizację, licząc na frame generation i dlss.


@GhostTrick: FSR, mówi to panu coś panie Ferdku? FSR 2.4 ma praktycznie identyczne wyniki wydajnościowe co DLSS 3. Wygląda gorzej, ale klatek jest tyle samo.
@bonus: Nie krytykuję DLSS, tylko nie ma "dobrego" korpo :D

Dla konsumentów liczy się konkurencja, a Nvidia odskoczyła AMD oraz Intelowi, jeśli chodzi o softwarowy aspekt GPU.

Równocześnie korpo produkujące AAA, mogą zacząć ciąć budżety i czas na optymalizację, licząc na generowanie klatek, w którym jednak dominuje Nvidia, co by mocno dowaliło AMD.

Dlatego trzeba kibicować AMD oraz Intelowi, żeby gonili zielonych w tej kwestii ;)

FSR, mówi to panu coś
@bonus: Jestem tego świadomy, ale wciąż uważam, że to AMD goni Nvidię w tym aspekcie kart i to Nvidia ma większy potencjał na tym polu. Z drugiej strony wychodzi na to, że większa ilość VRAMu w kartach AMD się do czegoś jednak przydaje :D A to celowe skracanie długości życia produktu przez Nvidię zaczyna mocno niesmaczyć.
@GhostTrick: No goni pracują mocno nad FSR 3 - które będzie open source.

W sumie ten VRAM to też ciekawy temat przykładowo PS5 ma 16GB ram który jest współdzielony przez CPU i GPU.
A taki średniej klasy komp ma np. 32GB RAM i 12GB Vram dla GPU
Resident Evil 4 - żre 8gb RAM i 11gb Vram - jak patrzę na testy.

Swoją drogą zużycie Vram nie rośnie liniowo... myślałem, że
Pobierz bonus - @GhostTrick: No goni pracują mocno nad FSR 3 - które będzie open source. 

W ...
źródło: vram
@GhostTrick: Patrze dalej na benchmarki VRam nowych gier... Dyling Light 2, Elden Ring, The calisto protoclos itd.
I prawda jest taka, że cywilizowane gry ciągną 6-8gb VRAM

Tylko jakieś gówna dla ameb niezoptymalizowane typu. Hogwar Legacy albo LoU Remaster - ciągną 11+ Ale w sumie nic nie przekracza 12gb. Ale tak naprawdę wystarczy w ustawieniach gry zmniejszyć tekstury z ultra na high i zużycie VRAM spada na 8gb... i spada całe
Tylko jakieś gówna dla ameb niezoptymalizowane typu. Hogwar Legacy albo LoU Remaster - ciągną 11+ Ale w sumie nic nie przekracza 12gb.


@bonus: Większość AAA jest dla ameb XD Nie wiem co rodzaj odbiorców ma do optymalizacji ;D

Ale tak naprawdę wystarczy w ustawieniach gry zmniejszyć tekstury z ultra na high i zużycie VRAM spada na 8gb... i spada całe wąskie gardło.


Ultra i tak w wielu tytułach nie dodaje zacznie
@GhostTrick: Jestem po odpaleniu LoU na swoim PC... 3060ti/ Ryzen 5800x -
Przy 4k dlss quality i srednie detale, gra ma stabilne 40-45FPS~ ale niektóre lokacje albo walka robi niezłe dropy.
Generalnie to najgorzej zoptymalizowana gra w historii.... Uncharted 4 działa mi zdecydowanie lepiej.

Ostatecznie zamówiłem PS5 xD żeby ogrywać te ekskluziwy. A PC będzie służl do grania w normalne gry.