Wpis z mikrobloga

#quad #quady #atv #enduro

Cześć. Zaczynam poszukiwania quada. Szukam czegoś co chyba jest określane jako quad sportowy, czyli:
Suzuki ltz/ltr
Yamaha Raptor
Honda TRX
Czy w budżecie do MAX 20 tysięcy kupię coś z wyżej wymienionych lub podobnych ( możecie coś polecić ) co będzie miało:
Homologację
Dobry stan techniczny (żebym zaraz nie musiał remontów robić)
W miarę dostępne i przystępne cenowo części

Co możecie polecić w takim budżecie? Czy jednak będzie trzeba nieco dołożyć?
Znajomy znajomego ma Polaris Outlaw 525 (ma fabrycznie silnik KTM) może ktoś miał do czynienia z tą maszyną?
  • 11
I jeszcze: jaki jest koszt utrzymania takiej maszyny przez sezon? Dużo rzeczy trzeba przy takim sprzęcie zrobić w rok w trakcie użytkowania?
@Bambrx poszukaj jakiegoś swapa typu lucky star cb500. Do 20k można śmiało znaleźć fajną sztukę z papierem, a samo cb500 to silnik praktycznie bezobsługowy, nie tak jak w seryjnych gdzie trzeba liczyć motogodziny od remontu do remontu
@wawelkor: kurde właśnie obawiałem się tego typu maszyn, że są klepane gdzieś w stodole na kolanie. Przy takiej przekładce jest coś przerabiane w ramie quada?
Czyli trwałość silnika motocyklowego jest większa niż oryginalnych quadowych?
@Bambrx są firmy które zajmują się tym profesjonalnie, tylni wahacz, rama wszystko jest wzmacniane jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem żeby coś pękło itp. Jeśli wszystko jest zrobione z głową to nie ma się czego bać. Co do trwałości to są o wiele lepsze pod tym względem bo zazwyczaj są to silniki dwucylindrowe typu cb500, er6, mt07 z zapasem mocy, a nie wyzylowane jednocylindrowe tak jak w przypadku ltra albo yfz. Ogólnie
@Bambrx: i jak wrazenia z poszukiwania jak i po kupnie? tak naszlo mnie na raptora 700 randomowo ale jak patrze na ceny uzywek w PL to uwzgledniajac, ze jeszcze moge trafic na mine nie wyglada ten rynek zbyt atrakcyjnie - a na sprowadzaniu z zagranicy sie nie znam
Ostrożnie weryfikuj stan techniczny. I wszystko zależy od budżetu.
Ja wybrałem Lucky Star z silnikiem z motocykla Honda cb 500. Ma to prawie 60km i dużo większą żywotność niż quad seryjny. Jedyny minus to brak wstecznego.
Coś takiego kupisz za ok. 16 tysięcy w górę. Wszystko zależy od "wyposażenia" - rodzaje amortyzatorów, dodatki typu akcesoryjna kierownica, dwa komplety kół itp. Jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pisz