Wpis z mikrobloga

Co kupić? Do tej pory śmigałem Ceedem HB 1.5 turbo 160hp z automatem no ale zarobki się zwiększyły i w sumie co 3 lata chciałem coś wymieniać i wybór staje się coraz większą udręką.
Autko ma być dla 2 dorosłych, termin odbioru za rok z hakiem. SUVy odpadają wizerunkowo. Crossover jest do przełknięcia.
Niestety ogranicza mnie parking w garażu podziemnym który ma dlugość 5m, takie auta jak Superb byłyby na styk i powodowały by niepotrzebne wygibasy i dyskomfort żeby się pomieścić
Cena jest bardzo elastyczna, po prostu chcę coś komfortowego, w miarę żwawego z dobrym stosunkiem cena/jakość. Może być za 150k a może być też ponad 200k
- VAG - tutaj podoba mi się napęd 190hp 4x4 bo nie pali tak dużo a śmiga wystarczająco dobrze:
a) Skoda Octavia: 2.0tsi 190hp, 4x4, matrixy, Style, z ACC i utrzymaniem na pasie ruchu ~165k
b) Leon Cupra: 2.0 tsi 245hp, matrixy i ACC + adaptacyjne zawieszenie ~170k (niestety ani klapa bagażnika się nie otworzy sama ani nie ma 4x4) kombi odpada bo siara. Ale podoba mi się wycena i przyspieszenie na pilot sportach. Fajnie by się tym wyprzedzało na trasie
c) Formentor Cupra: 2.0 tsi 190hp, 4x4, ~180k niby tylko 153cm wysokości ale trochę SUV, na szczęście ma 4x4 i pewnie pali 8L a nie 10L jak inne suvy. Szkoda ze nie ma wersji 245hp 4x4. Na razie faworyt bo jednak te 380L bagażnika w kompaktach jest mało jak trzeba się spakować na wakacje
d) Audi A3 2.0tsi 190hp, 4x4, tutaj ceny rosną w konfiguratorze kosmicznie aczkolwiek pewnie w cene wliczony jest rabat. Autko troche małe. Na otomoto praktycznie nie ma wyboru więc ciężko oszacować ostateczną cenę i pewnie odpowiednio serwis i AC/OC mnie doyebie mimo że kupuje zwykłego kompakcika budżet
- KIA/hyundai mimo że uwielbiam aktualne auto to nie mają nic lepszego niż Ceed/i30, Sportage/Tuscon to auta tak rodzinne że benek by mi sflaczał. i30n fastback nie ma nawet tempomatu adaptacyjnego (czyli funkcji którą używam 80% jazdy). Nawet odświeżenie samego Ceeda mi trochę nie w smak bo to 7DCT jest na suchych sprzęgłach i działa mocno budżetowo
- Wiele marek takich jak Ford/Mazda/Toyota/Suzuki/Mitsu/Honda odpada bo nie oferują żadnego odpowiadającego mi napędu. Auto ma fajnie jechać na trasie a nie być wózkiem na zakupy 1.0 lub wolnossak CVT. Przebieg 10-12kkm rocznie więc żadna przesadna oszczędność paliwa mnie nie interesuje bo to koszt pomijalny. Więc wszelkiej maści PHEV i HEV mi się po prostu nie opłacają

Zastanawia mnie też oczekiwanie na taką Cuprę to jest rok czy jeszcze więcej? W Seacie jest belka na cenniku że ponad rok na leona. Wiem że w mercedesie jak znajomy czekał to nie dość że blisko rok to dostał na końcu anulowanie zamówienia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja
  • 14
@dzem_z_rzodkiewki tez mam ten bol. za rok chciałem zmienic mojego stingera, ale ciężko o jakąś sensowną alternatywę, choć pewnie wrocę do volvo - s60 jest fajne, dobra sylwetka, t5 z napędem na 4 buty wydaje się ok, tylko czy jest sens zmieniać dla samej zmiany?
@c0achu_: przypadkiem Volvo nie mają limitera do 180km/h? Tak gdzieś slyszałem i nawet nie biorę przez to tej marki pod uwagę

Ja chcę zmienić bo nawet zapomniałem dokonfigurować czujników z przodu do tego Ceeda. Mam tylko ACC i automat. Myślę że max 4 lata będę jeździł i chce coś innego

Mam taki problem że cały ten segment D, np Audi A5 mi się bardzo podoba, zamiast komfortu dostarczy mi jedynie udrękę
@Mac02: maksymalna prędkość z jaką jeżdżę to 160 (155 wg gps) Ale czasami ktoś zjedzie na prawy i trzeba go szybko połknąć bo nie ma na to 2km. Dla samej zasady nie chcę tego limitu. Jakby to bylo auto budżetowe to ok ale płacić >200k za s60? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Zamiast s60 wolałbym A5 ale to znowu ogromne koszty ubezpieczenia serwisu i zakupu. Chce po prostu
@Mac02: właśnie KIA nie ma świateł matrix tak jak Seaty/Cupry/Skody. Nadal to są delikatne suche sprzęgła. A o DCC nie ma nawet mowy. Octavia albo Leon Cupra się dużo lepiej przez to prezentują
No i Cupra daje 5 lat gwarancji / 150kkm, nie jest tak źle

Musiała by kolejna generacja Ceeda wejść ale nie zapowiada się bo i30 nie jest jeszcze odświeżony a on idzie rok wcześniej

Oczywiście Octavia i Leon
@dzem_z_rzodkiewki: imo trochę przesadzasz z problemami dotyczącymi parkowania. Też mamy miejsca ~5m i takiej długości samochód nie jest ogromnym problemem, dodatkowo wszyscy obok też mają samochody w okolicach 5m i jakoś się mieścimy. Problem się robi jak nie chce mi się odstawiać służbowego busa który ma 5.33m
Jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś coś coś co ma te 4.8m przynajmniej, a może przekonasz się że nie warto rezygnować z a5
@dzem_z_rzodkiewki: Dobrze się jezdzi bo jak jade 180km/h to trzeba cały czas reagować z wyprzedzeniem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I30N to jest auto sportowe a nie dupowóz z mocnym silnikiem. Kompletnie nie warto go kupowac patrzac tylko na moc. Manewrowanie nim to koszmar.

Weź ogarnij stronę audi i wyprzedaz zeszłego rocznika. W zeszlym tygodniu jak patrzyłem to było ponad 100 egzemplarzy a4 sedan, np a4 tfsi 45