Wpis z mikrobloga

Samochód ma dziwną przypadłość jak jest mokro to sprzęgło ślizga się, ale jak sucho to już nie. O co chodzi? Nie chodzi o ślizganie się opon. Wyprzedam na czwórce i cyk obroty rosną a ledwo przyśpiesza, tak samo jakbym zredukował na trójkę. A dzisiaj trójka gaz w opór i normalnie przyśpiesza. Dziwne to wszystko. Czyli czekać do wiosny i jeździć? A tak poważnie jak już raz zaczęło się ślizgać to pewnie i tak trzeba już kupić sprzęgło. Ale bardziej mnie ciekawi czemu jak jest mokro to się ślizga a jak sucho to już nie. Samochód Saab 93 2.0T.
#mechanikasamochodowa #samochody
  • 5
@Duzy_Kotlet: nie jest to takie dziwne.
Opcje są dwie, albo sprzęgło na wykończeniu albo coś trudnego do zdiagnozowania i zrobisz tak 100 tys km.
Ewentualnie jakiś wyciek na sprzęgło
@Duzy_Kotlet: Może jak jest wilgotno to samochód ma więcej mocy. Chłodniejsze powietrze zawiera więcej tlenu w danej objętości co pozwala silnikowi spalić więcej paliwa i do tego zapłon jest ustawiany bardziej agresywnie, bo chłodne i wilgotne powietrze sprzyja zapobieganiu spalania stukowego.
@biskup2k: to nie jest takie głupie jak wygląda na pierwszy rzut oka, Saab 93 2.0T już nie występuje w naturze jako nie kombinowany wóz, strasznie było to popularne wśród domorosłych tunerów, oj cuda się tam działy.
40% różnicy mocy w zależności od pogody? No jakoś hiper zdziwiony bym znów nie był