Wpis z mikrobloga

Mirki. Zastanawiam się nad zmianą diesla na benzyne z gazem. Jezdziłem kiedyś autem z instalacją 2 gen i po odpaleniu samochodu na benzynie od razu zanim ruszyłem wciskałem pedał gazu i po osiągnięciu około 2500 obrotów przełączało mnie ma gaz. Nie ważne czy lato czy zima gaziarz kazał tak robić. Czy instalacje 4 gen działają na tej samej zasadzie? Bo czytam w internetach wpisy ludzi że dopiero po przejechaniu kilku km mogą przełączyć się na gaz i nie wiem o co chodzi.
#samochody #lpg #mechanikasamochodowa
  • 13
@Meens: 4gen. przełącza na gaz, po przekroczeniu odpowiedniej temperatury automatycznie. Nawet nie poczujesz zmiany z benzyny na gaz.
Na przykład, przy temepraturze zewnetrzenj 20 C auto przełączy się po kilkuset metrach.
Przy ujemnych temperaturach, średnio po 1.5km.
Jedno auto przełącza się szybciej, inne wolniej. W zależności od instalacji, pojemności silnika i innych.
Tak pozatym, jest przepaść miedzy 2gen a 4gen. Lepsza kultura pracy silnika, nie śmierdzi gazem, mniejsze zużycie silnika, z
@cacyyy: Czyli nie da rady przełączyć się od razu po odpaleniu silnika tak jak w 2 gen tylko trzeba najpierw marnować benzyne? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To może taniej jednak mi wyjdzie pokatować diesla niż czekać aż mi 4 gen przełączy na gaz bo teraz jak robie 7,5 km tym dieslem to ledwo 70 stopni łapie silnik.
@Meens: da się, tylko musisz poprosic gazownika aby włączył ta opcję, w sterowniku. Wtedy przetszymujesz przycisk podczas uruchomiania i odpalasz na gazie. Ale serio jak jest ciepło, auto przełączy się samo bardzo szybko. Przy 25st C chwilę po uruchomieniu silnika. Przynajmniej u mnie.

Poza tym, są sposoby aby auto przelaczalo się szybciej.
@cacyyy: To dlaczego ludzie nie ogarną sobie instalacji u gaziarza żeby móc przełączać się na gaz zaraz po odpaleniu silnka tylko narzejają że spalają benzyne bo muszą przejechać najpierw kilka km żeby przeszło na gaz?
@Meens: żeby poprawnie działał reduktor to musi się nagrzać a najszybciej nagrzeje go płyn chłodniczy, chodzi o to że w zbyt niskiej temperaturze gaz będzie skroplony i w dłuższej perspektywie wtryskiwacze będą lały albo kleiły się
@Meens: Nie dogrzane auto będzie szarpać. Gazownik, woli zostawić duży zapas niż ryzykować, że auto będzie szarpać i klient przyjedzie na reklamacje. Z doświadczenia wiem, że szybkość przełączania można znacznie skrócić.
Są na to rożne sposoby, zmiana ostawień sterownika, ocieplenie parownika. inne.
@cacyyy: @Pangia: Ale reduktor to chyba ten sam reduktor bez względu która to generacja gazu. Mi jakoś nic nigdy nie szarpało jak się przełączałem na gaz kilka sekund po odpaleniu silnika.
To dlaczego ludzie nie ogarną sobie instalacji u gaziarza żeby móc przełączać się na gaz zaraz po odpaleniu silnka tylko narzejają że spalają benzyne bo muszą przejechać najpierw kilka km żeby przeszło na gaz?


@Meens: Bo pewnie nie chcą sobie na głowę sprowadzać problemów. Jest duża szansa że na gwarancji jeszcze będą musieli im naprawiać samochód. Ja sporo jeździłem z temperaturą przełączania 15 stopni to zimą przełączał się poniżej kilometra. Ale
@Meens jak miałem el pi dżi w kałdi to gaz włączał się przy 45 stopniach. 15l benzyny wystarczyło na 2 miesiące rozruchów.

i miałem też objaw zimnego vaga czyli nie dało się zlikwidować szarpania przy przełączaniu nawet przy ustawionych 70 stopniach. zawsze musiało raz szarpnąć.