Wpis z mikrobloga

Mirki. Zastanawiam się nad zmianą diesla na benzyne z gazem. Jezdziłem kiedyś autem z instalacją 2 gen i po odpaleniu samochodu na benzynie od razu zanim ruszyłem wciskałem pedał gazu i po osiągnięciu około 2500 obrotów przełączało mnie ma gaz. Nie ważne czy lato czy zima gaziarz kazał tak robić. Czy instalacje 4 gen działają na tej samej zasadzie? Bo czytam w internetach wpisy ludzi że dopiero po przejechaniu kilku km mogą przełączyć się na gaz i nie wiem o co chodzi.
#samochody #lpg #mechanikasamochodowa
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Czerwone_Stringi: A w instalacji 2 gen silnik nie musiał złapać odpowiednią temperature żeby przełączyć się na gaz tylko można było przełączyć się od razu? Dobrze rozumiem
  • Odpowiedz
@Meens: 4gen. przełącza na gaz, po przekroczeniu odpowiedniej temperatury automatycznie. Nawet nie poczujesz zmiany z benzyny na gaz.
Na przykład, przy temepraturze zewnetrzenj 20 C auto przełączy się po kilkuset metrach.
Przy ujemnych temperaturach, średnio po 1.5km.
Jedno auto przełącza się szybciej, inne wolniej. W zależności od instalacji, pojemności silnika i innych.
Tak pozatym, jest przepaść miedzy 2gen a 4gen. Lepsza kultura pracy silnika, nie śmierdzi gazem, mniejsze zużycie silnika,
  • Odpowiedz
  • 0
@cacyyy: Czyli nie da rady przełączyć się od razu po odpaleniu silnika tak jak w 2 gen tylko trzeba najpierw marnować benzyne? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To może taniej jednak mi wyjdzie pokatować diesla niż czekać aż mi 4 gen przełączy na gaz bo teraz jak robie 7,5 km tym dieslem to ledwo 70 stopni łapie silnik.
  • Odpowiedz
@Meens: da się, tylko musisz poprosic gazownika aby włączył ta opcję, w sterowniku. Wtedy przetszymujesz przycisk podczas uruchomiania i odpalasz na gazie. Ale serio jak jest ciepło, auto przełączy się samo bardzo szybko. Przy 25st C chwilę po uruchomieniu silnika. Przynajmniej u mnie.

Poza tym, są sposoby aby auto przelaczalo się szybciej.
  • Odpowiedz
  • 0
@cacyyy: To dlaczego ludzie nie ogarną sobie instalacji u gaziarza żeby móc przełączać się na gaz zaraz po odpaleniu silnka tylko narzejają że spalają benzyne bo muszą przejechać najpierw kilka km żeby przeszło na gaz?
  • Odpowiedz
@Meens: żeby poprawnie działał reduktor to musi się nagrzać a najszybciej nagrzeje go płyn chłodniczy, chodzi o to że w zbyt niskiej temperaturze gaz będzie skroplony i w dłuższej perspektywie wtryskiwacze będą lały albo kleiły się
  • Odpowiedz
@Meens: Nie dogrzane auto będzie szarpać. Gazownik, woli zostawić duży zapas niż ryzykować, że auto będzie szarpać i klient przyjedzie na reklamacje. Z doświadczenia wiem, że szybkość przełączania można znacznie skrócić.
Są na to rożne sposoby, zmiana ostawień sterownika, ocieplenie parownika. inne.
  • Odpowiedz
  • 0
@cacyyy: @Pangia: Ale reduktor to chyba ten sam reduktor bez względu która to generacja gazu. Mi jakoś nic nigdy nie szarpało jak się przełączałem na gaz kilka sekund po odpaleniu silnika.
  • Odpowiedz
To dlaczego ludzie nie ogarną sobie instalacji u gaziarza żeby móc przełączać się na gaz zaraz po odpaleniu silnka tylko narzejają że spalają benzyne bo muszą przejechać najpierw kilka km żeby przeszło na gaz?


@Meens: Bo pewnie nie chcą sobie na głowę sprowadzać problemów. Jest duża szansa że na gwarancji jeszcze będą musieli im naprawiać samochód. Ja sporo jeździłem z temperaturą przełączania 15 stopni to zimą przełączał się poniżej kilometra.
  • Odpowiedz
@Meens jak miałem el pi dżi w kałdi to gaz włączał się przy 45 stopniach. 15l benzyny wystarczyło na 2 miesiące rozruchów.

i miałem też objaw zimnego vaga czyli nie dało się zlikwidować szarpania przy przełączaniu nawet przy ustawionych 70 stopniach. zawsze musiało raz szarpnąć.
  • Odpowiedz