Wpis z mikrobloga

Chciałbym zakupić tablet graficzny, jestem amatorem, chciałbym nauczyć się #digitalpainting , normalnie szkicuje ołówkiem, albo bawię się promarkerami + cienkopisami. Chciałbym rozwinąć swoje umiejętności w PS, fotografii oraz jej obróbce, plus rozwinąć umiejętności rysunku oraz fotomontażu.

Co myślicie o takim sprzęcie na początek: xp pen pro 15.6?
Ktoś używał? Jakie macie opinie?
(te w internecie przeczytałem już i za tą cenę wygląda zachęcająco)

Drugie pytanie czy ta strona jest legit?

https://www.storexppen.pl/

Niby to oficjalna strona producenta, temat na reddicie sugeruje, że legit. Chociaż wygląda podejrzaniexD Kupował tośz tej stronki?

#grafika #digitalpainting #art #tabletgraficzny
#pytaniedoeksperta #kichiochpyta oraz #fotografia
Jakis_Leszek - Chciałbym zakupić tablet graficzny, jestem amatorem, chciałbym nauczyć...

źródło: Tablet-graficzny-XP-PEN-Artist-15.6-Pro-front-skos-lewy-wklady-rysik

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Jakis_Leszek: nie masz jakiegoś ipada? Bo to może być dużo wygodniejsza opcja do nauki digital paintingu.

A co do retuszu zdjęć, obskoczyłbyś to jakimś podstawowym tabletem bez ekranu za 300zł. Te ekranowe zajmują sporo miejsca na biurku.

PS: Brad Colbow na YT ma recki wszystkiego w tym temacie.
  • Odpowiedz
  • 0
Skąd pomysł, że jako początkująca osoba powinieneś kupić tablet z ekranem?


@Logytaze:

Wygoda podczas rysowania, mogę sobie poleżeć posiedzieć na kanapie, widzę na bieżąco postęp moje pracy. Przez co będzie mi, łatwiej oraz wygodniej. Wiem, że to warunkuje wyższą cenę ale myślę, że powyższe aspekty są dla mnie ważniejsze.

nie masz jakiegoś ipada? Bo to może być dużo wygodniejsza opcja do nauki digital paintingu.


@ujdzie:

nie masz jakiegoś ipada? Bo
  • Odpowiedz
@Logytaze: @Jakis_Leszek kupujesz folię paperlike/jakąś podróbę i masz rozwiązany problem śliskości.

IMHO Ipad z Procreate robi robotę lepiej niż desktopy - m.in. dlatego, że można się rozwalić na kanapie, wziąć ze sobą gdzieś, czy coś.