Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki.
Mam pytanie odnośnie mojego świeżo założonego akwarium, a dokładniej o wyniki testów wody.
zaraz po zalaniu akwarium i dodaniu do wody uzdatniacz i bakterii zrobiłem testy tak dla siebie (bardziej z ciekawości jak działają)
i wyszły mi Azotany na poziomie 0 a dwutlenek węgla na poziomi 20.
po dwóch dniach zrobiłem testy i znowu mam azotany na poziomie 0 ale dwutlenek węgla spadł do 6.
Mam rozumieć że cykl azotowy nie ruszył ? Taki spadek dwutlenku węgla nie zahamuje wzrostu roślin ?
Przy braku ryb dwutlenek węgla nie spadnie jeszcze bardziej i nie zaszkodzi roślinom ?
Wiem że to tylko dwa dni ale czy to tak właśnie ma się rozwijać ?
Jestem jeszcze totalnym laikiem w tym pięknym hobby także proszę o wyrozumiałość i zrozumienie.
Może to głupie pytanie ale wole się upewnić. Nie chce uprawiać patoakwarystyki więc wole sie zapytać.
#akwarystyka
#akwarium
#pytanie
Michaald - Cześć Mirki.
Mam pytanie odnośnie mojego świeżo założonego akwarium, a dok...

źródło: testy 31 styczen

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@Michaald: to testy paskowe? One są zazwyczaj niedokładne. Kropelkowe lepsze. Bez życia i odchodów cykl azotowy nie ma jak porządnie ruszyć bo z czego mają wyżyć bakterie. Jakiegoś ślimaka albo 7 xD wpuść na start i już coś będzie lepiej
  • Odpowiedz
@Michaald: tylko kup Helmety, nic innego.
Ja oprócz helmetów kupiłem ampularie i #!$%@? żrą rośliny jak tylko nie dostają w ramach haraczu jakiegoś ogóra. #!$%@? ślimakowa mafia.

Co do węgla to ja dolewam carbo w płynie codziennie wg zaleceń producenta z opakowania i rośliny ruszyły. Jak nie masz instalacji co2 to będziesz musiał jakoś ten węgiel roślinom zapewnić.

U mnie te same testy paskowe dają w miarę powtarzalne wyniki. Testy kropelkowe
  • Odpowiedz