Wpis z mikrobloga

Tauron dał mi plomby na bezpieczniki przedlicznikowe. Wcześniej jak padł mi bezpiecznik, to po prostu go wymieniałem i wszystko gralo. Cena operacji = cena bezpiecznika topikowego

Lecz po wymianie licznika, dali mi te plomby. Co robić jak mi ten bezpiecznik padnie? Przecież głupie jest czekać N czasu bez prądu jeśli naprawa to włożenie bezpiecznika nowego.... gdy się wie jaka była przyczyna spięcia (bo np. ojciec jest elektrykiem i wie gdzie był problem i został problem rozwiązany)

#pytanie #elektryka #elektrycznosc #tauron
  • 22
@Klopsztanga dzwonisz na pogotowie energetyczne i mówisz, że zrywasz plombę do 5 dni ktoś podjedzie nowa założy. Załóż sobie automaty i wywierć dzieje by móc je włączać bez zrywania plomby.


@sberatel automaty są słabe, bo wyłączają natychmiast prąd. Topikowe muszą się nagrzać zanim padną, przez co są lepsze na impulsowy pobór energii .
@flito:

Jestem elektrykiem, żeby na inwestycjach gdzie składam skrzynki wywaliło przed licznikowe, to trzeba się na prawdę postarać. Przy normalnym użytkowaniu nie ma szans


jak włączam odkurzacz + piłę elektryczną to dlaczego wywala mi czasem 16 amperowy b16? Przekraczam moc czy pobór impulsowy to jest na rozruch piły? No właśnie :) czasem są impulsy przy rozruchu takich urządzeń.
@Klopsztanga: Piszesz jakby to było normalne zdarzenie. Po pierwsze to dowiedzieć się czemu wywala bezpiecznik i dlaczego od razu ten przed licznikiem. W dobrej instalacji powinno wywalić ten po twojej stronie i to tylko w przypadku awarii. Albo masz jakieś urządzenie wadliwe, albo gdzieś w instalacji coś powoduje zwarcie - może też źle rozplanowana instalacja (za mała liczba obwodów), skoro wywala ci przy dwóch urządzeniach.
Dzwonisz na infolinie i mówisz, że bezpiecznik się przepalił - Zrywasz plombę


@Quarel: Jak pozwolą bo zdarza się że nie, wtedy musisz czekać.

pierwsza plomba to coś koło 40zł i 6 czy 8 za każdą następną.