Wpis z mikrobloga

kuźwa mirasy co jej jest? corsa d. pierwszy raz odpaliłem jak codzien bez żadnego problemu. ale nie zaświeciła się w ogóle deska rozdzielcza - całkiem ciemno - plus nie działało włączanie kierunków ani wycieraczek - nic co obsługuje się wajchami koło kierownicy. awaryjne włączane gdzie indziej działały. zgasiłem (no bo reset najlepszy) i po przekręceniu kluczyka mam vid rel.
Aku ok bo kontrolki jasno świeca, radio działa, zegar się nie resetuje.
z deską rozdzielcza ostatnio było tyle jaj że obrotomierz wariował - pokazywał np wartość o 1000obr mniej,, może to coś z deską związane?
ehhh kupiłem raz nie - toyotę I mam za swoje...
#samochody #motoryzacja #corsa
Jack0wy - kuźwa mirasy co jej jest? corsa d. pierwszy raz odpaliłem jak codzien bez ż...
  • 17
  • Odpowiedz
@Jack0wy: chciałeś opla to masz. ja bym sprawdził główny punkt masowy czy nie zaśniedział i przekaźniki. jak nie to, to bym lawetę wzywał i do mechaniora
  • Odpowiedz
@Jack0wy: aku podładuj, to ze ci sie kontroli świeca nie znaczy, że ma na tyle siły, aby rozrusznikiem zakręcić....Aku do wyjęcia z auta i lądować cały dzień..... a na pewno odpali! i pomysł o nowym akumulatorze, bo jak robił małe odległości i często Kręcisz rozrusznikiem to nie wytrzyma ci długo! a dziś. do kołchozu z buta.... niestety

ps: niech ci ktos pradu z kabli te pozyczy i pojezdzil zeby go podladowac
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@niewyspany_kot
za pierwszym razem odpaliła bez problemu. godzina nawet się nie resetuje. podświetlenie deski wróciło jak obniżyłem nawiew z maksymalnego. może to jednak masa chociaż co ja tam wiem, gówno się na tym znam ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Jack0wy: nie ważne, aku nie ma siły zakręcić rozrusznikiem..... podładuj go.....masę możesz poprawić kupując dodatkowy przewód masowy..... jak ci zegary wariują to proponuje dać alternator do regeneracji możliwe, że masz problemy ze stabilizatorem napięcia!

Kup sobie z ali takie komputerki podpinane pod OBD gdzie wyświetlają najważniejsze informacje, dobra sprawa to jest.....
Ja mam opla od 6 lat i jedynie co w nim robiłem to wymiany eksploatacyjne
  • Odpowiedz
@Jack0wy: to mi wygląda na zwarcie jakiejś wiązki kabli - woda/wilgoć mogła się dostać na kostkę lub gryzoń pogryzł. Może też gdzieś na kostce nie łączyć, bo się obluzowało (np. pod kierownicą na przewodach idących od przełączników). Ewentualnie jakiś przekaźnik się zepsuł - najczęściej są przy bezpiecznikach.
Jeżdzić, obserwować ( ͡° ͜ʖ ͡°), a jak zdiagnozujesz to daj znać co było przyczyną
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@neeet Żebym ja jeszcze był na tyle mądry żeby wiedzieć samemu gdzie tego wszystkiego szukać
( ͡º ͜ʖ͡º) pewnie skończy u elektryka. spoko, dam znać.
  • Odpowiedz
@Jack0wy: nie miałem nigdy corsy i nie wiem jak to tam wygląda, ale może zerknij na podszybiu czy woda się gdzieś nie zbiera, a otwory odprowadzające wodę są drożne (zatykają się liściami i wtedy jakimś drutem trza przepchać). Przy okazji jak otworzysz maskę to przeleć wzrokiem po widocznych przewodach, czy nie są pogryzione lub leżą w wodzie/są mokre.
  • Odpowiedz
@Jack0wy
wygląda na padnięty aku, sam piszesz ze zmniejszyłeś nawiew i kontrolki wróciły ponieważ dostały więcej prądu, zmierz aku jak masz możliwość.
  • Odpowiedz
@Jack0wy: akumulator, diody maja pobór kilku amper wszystkie razem, rozrusznik już z 150-300A to jak słaby akumulator to nie zarkreci. A jak odpaliłes auto wcześniej wylądowałeś resztki prądu zgasiłeś silnik aku nie doładowane i już drugi raz nie zakręci.
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@neeet
ok udało się po południu odpalić, wiemy już że nie ma ładowania. dziwne o tyle że w piątek na pewno kontrolka od ładowania się nie świeciła więc prądu w baterii powinien chyba mieć więcej niż na jedno odpalenie. tak czy owak jutro wycieczka do speca po alternator i pewnie akumulator. Opel w formie - popsuł się na postoju
( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Jack0wy: Są zakłady elektromechaniki samochodowej, gdzie można alternator naprawić (wymieniają na regenerowany, zostawiając sobie stary), ale jak nie ma takiego w pobliżu to można i wymienić. Zastanawia mnie co było przyczyną, że się popsuł - może jakaś woda się do niego dostała lub na przewody/kostki od niego wychodzące.
Jak akumulator to co najmniej EFB kup, będzie lepszy od tradycyjnego kwasowego. Najgorsze są wapniowe. AGM z kolei raczej się nie nadaje jak
  • Odpowiedz
@Jack0wy: ze 20 lat temu miałem praktyki w zakładzie elektromechanicznym i bardzo często padały te regulatory, można je w sumie samemu wymienić. Powinno się też sprawdzić diody prostownicze w alternatorze i łożysko na wałku, bo są to trzy elementy, które najczęściej padają. U nas klient podjeżdżał, była szybka diagnoza co padło w alternatorze (jaki koszt elementów) i od razu wymiana na zregenerowany - trwało to chwilę. Dopiero w wolnym czasie rozbierało
  • Odpowiedz