Aktywne Wpisy
radziuxd +2
Teoretycznie każdy bąbel dyskwalifikuje oponę, ale nie mogę nie zapytać wykopowych ekspertów. Opony nie mają nawet miesiąca, ale #!$%@?łem się w dziurę tydzień temu. (╥﹏╥)
Jeździć obserwować czy na śmietnik?
#opony #pytanie #motoryzacja
Jeździć obserwować czy na śmietnik?
#opony #pytanie #motoryzacja
Patanou +3
czy taki komputer wystarczy na początek kupowany głównie w celu korzystania z różynch narzędzi AI, bardziej podstawowch?
Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4 GHz ( 3,9 GHz Turbo Boost )
Pamięć RAM: 16 GB DDR3
Dysk: 1000 GB SSD
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti
Zasilacz: Silent 500W ATX
czy 1800zł to dobra cena za nowy?
budżet max 1800zł
#komputery #pytanie #informatyka #programista15k
Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4 GHz ( 3,9 GHz Turbo Boost )
Pamięć RAM: 16 GB DDR3
Dysk: 1000 GB SSD
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti
Zasilacz: Silent 500W ATX
czy 1800zł to dobra cena za nowy?
budżet max 1800zł
#komputery #pytanie #informatyka #programista15k
i na dzień dobry mam zagwozdkę,
jaką właściwie wybrać strukturę katalogów?
Apka będzie wyglądać jak ta sekcja z allegro:
https://i.imgur.com/APl9yp5_d.webp?maxwidth=760&fidelity=grand
czyli logo na górze, potem trzy menu, pośrodku content i na dole znów TabView
https://developer.apple.com/forums/thread/710501
vs
https://www.hackingwithswift.com/books/ios-swiftui/introducing-mvvm-into-your-swiftui-project
To w końcu lubimy MVVM czy nie?
https://www.youtube.com/@CodeWithChris
https://www.hackingwithswift.com
https://developer.apple.com/tutorials/swiftui
https://github.com/unixzii/swiftui-for-react-devs
https://betterprogramming.pub/from-react-to-swiftui-f08c29b7d3b
https://www.headway.io/blog/intro-to-swiftui-state-management-for-react-developers
https://blog.maximeheckel.com/posts/swiftui-as-react-developer/
Te znalazłem póki co, ale poznaję swift dopiero 4 dzień, ty z czego korzystasz?
Uczyles sie jakiegos programowania wczesniej? widze ze masz wieksza wiedze niz ja, a ucze sie codziennie od miesiaca z tego kursu :D
A tak serio to klient chce apke zrobić na swift więc muszę go ogarnąć jakoś
Odnośnie SwiftUI, to minimalny sensowny target to iOS 14, poniżej tego nie ma co schodzić, bo się pochlastasz zanim zrobisz coś sensownego.
Musiałbym dokładnie przeczytać artykuł tego kolesia na temat tego, że SwiftUI nie dogaduje się z MVVM, ale u siebie w produkcie produkcyjnym taki zestaw mam i polecam.
Możesz też rozważyć np. UIKit. Mniej nowocześnie, ale można uznać że bezpieczniej, bo dużo więcej materiałów
co do struktury, tutaj koles tak to ogarnia:
https://www.youtube.com/watch?v=i66xMrpIgYA
tworzy grupy:
Models / repositories / services / ViewModels / Models
Pewnie nie ma jakiejś jednej właściwej konwencji ale z doświadczenia pewnie wiesz że jedna jest bardziej praktyczna od drugiej..
mam jeszcze pytania:
- wszystkie pliki muszą mieć unikalną nazwę? Nie mogę mieć 2 różnych grup (folderów) i w każdej plik o nazwie TopBanner ale z inną
Sam mam w projekcie podzielone po features. W tym zazwyczaj folder viewModels pod modele, views pod widoku, resources pod assety i helpers pod dodatki w stylu serwisu sieciowego.
Ale najważniejsze to jest aby Ci się wygodnie po tym poruszało.
Jeśli chodzi
Tabcontroller to da solna sekcja. Mnie zastanawia jak najlepiej zrobić ta górna gdzie masz napis „moje Allegro” oraz zakupy / lokalne / konto
Tylko dolna cześć byłaby dynamiczna w zależności od widoku
Pokażesz przykład jak zrobić jakiś prosty extension widoku? Na przykładzie tego top banner - albo jakiś link do tutoriala
Musze do każdego elementu ustawiać font, zrobić swój komponent rozszerzając ten domyślny czy da się jakoś globalnie ustawić ze ma być wszędzie Comic-Sans? ;)
https://github.com/uias/Tabman
Nie wiem czy to najlepsza opcja, ale u mnie działa spoko :D
Najłatwiej będzie chyba odesłać do dokumentacji
https://docs.swift.org/swift-book/LanguageGuide/Extensions.html
Albo tutorial
https://blog.logrocket.com/swift-extensions-an-overview-with-examples/
Jeśli chodzi o jakieś fragmenty kodu, możesz się jutro w trakcie dnia odezwać, bo teraz już nie chce do komentowania pa siadać.
Jeśli chodzi o font, to mam rozszerzenie
@qwelukasz: tak jak piszesz - najlepiej zrobić swój komponent rozszerzający istniejący.
Tak naprawdę mogą to być nawet 3 zwykłe buttony. Zawartości tych zakładek pod nimi zawierasz w oddzielnych widokach
co do fragmentów kodu,
jeśli to nie problem dla Ciebie to bardzo pomocny dla mnie byłby jakiś prosty MVVC gdzie masz:
kontroler / widok + fetchowanie danych z API
Zastanawiam się czy jak pobiorę dane z APi to mają one być trzymane w state danego komponentu/repozytorium czy właśnie w core data - zakładając, że przy każdym odpaleniu apki i tak muszę fetchować na
Jeśli chodzi o taką apkę, która musi fetchować dane co 5 minut, czy ogólnie musi mieć świeże po odpaleniu, to nawet bym nie myślał aby angażować CoreData
Wrzucasz w jakąś zmienną w kodzie(najlepiej jakiś data source, który jest wywoływany z view modelu) i na podstawie tego data source możesz operować tymi danymi jak potrzebujesz
Nie wiem czy sam to ogarnę, bo jednak to jest chwila aby
Powiedz mi jeszcze, czeog używasz do odtwarzania wideo? Testuję AVPlayer ale mam z nim drobne problemy, np nie wiem jak zrobić aby po wyściu z pełnego ekranu nadal odtwarzało się wideo (obecnie się zatrzymuje)
tyle mam poki co
struct VideoPlayerView: UIViewControllerRepresentable {
let videoUrl: URL
func makeUIViewController(context: Context) -> AVPlayerViewController {
let controller = AVPlayerViewController()
let player = AVPlayer(url: videoUrl)
controller.player = player
controller.exitsFullScreenWhenPlaybackEnds = true
return controller
}
func updateUIViewController(_ uiViewController: AVPlayerViewController, context: Context) {
}
}
controller.exitsFullScreenWhenPlaybackEnds = true
Nie oznacza, że w momencie kiedy zakończy się odtwarzanie elementu, to wtedy automatycznie wyjdzie z full screena. Nie mówi nic o zachowaniu jakie ma się zdarzyć po wyjściu użytkownika z odtwarzacza.
Spróbuj zrobić coś takiego.
controller.delegate = self
extension VideoPlayerView: AVPlayerCOntrollerDelegate {
func playerViewController(_ playerViewController: AVPlayerViewController, willEndFullScreenPresentationWithAnimationCoordinator coordinator: UIViewControllerTransitionCoordinator) {
coordinator.animate(alongsideTransition: nil) { transitionContext in
self.playerViewController?.player.play()
}
}
To powinno wykryć wyjście z fullscreena