Wpis z mikrobloga

Czy jest na sali gazownik?
Muszę prawdopodobnie wymienić reduktor LPG (opis objawów poniżej), a nie wiem jak go dobrać. Instalacja zakładana koło 2007 roku na częściach AG. Sterownik JZ-2005, ale z firmwarem z 2009 roku, więc międzymordzie CCY nie może się skomunikować (dostępny software od AG jest najwyżej do rocznika 2008, CCY umywa ręce). Według papierów wmontowany był P-250, ale co teraz tam jest trudno stwierdzić. Reduktor wisi na ścianie grodziowej, od widocznej strony nie widać oznaczeń. Sklep AG nawet nie raczył odpowiedzieć na prośbę o dobranie czegoś z obecnej oferty.

Silnik Z22SE (147 KM)
Reduktor ma dwa króćce od wody, na pewno dochodzi podciśnienie, elektrozawór z filtrem jest zamontowany obok.

Jaki reduktor będzie wystarczający do tego silnika?

Objawy:


#lpg #naprawasamochodow #diy #samochody
  • 21
@macgajster: Nie jestem gazownikiem tylko elektromechanikiem ale podpowiem. Szukaj takiego samego wizualnie. Żeby króćce były w tym samym miejscu (są ruchome 360'). Żeby nie bawić się w przeróbki. Wymień tylko baryłkę od przewodu zasilającego i odetnij 2 cm przewodów gumowych żeby była szczelność. Moc musi być w okolicach 200 km żeby był zapas. Te stare parowniki miały jeszcze coś z podciśnieniem i regulacją ciśnienia. Tu musisz doczytać bo nie pamiętam jakie
@Msciwy_pterodaktyl: dziękować! Przewody gumowe to na pewno wymienię, bo mogą być stare, a jak mam uciąć to i wymienić dla świętego spokoju. Jak oglądałem wymiany to stara baryłka bezwzględnie do wyrzucenia (hydrauliczne hamulce w rowerze też mają baryłkę i ten sam sposób uszczelniania).
Mam właśnie podciśnienie, ale na razie wciąż nie mogę sprawdzić na ECU jakie ktoś zrobił kiedyś nastawy. Popędzę AG żeby udostępnili soft, może to coś da.
Zasada jest prosta, jesli nie jestes gazownikiem to gazu w samochodzie nie ruszasz ( )

jedz do serwisu.


@Megawonsz_dziewienc: A pewnie sam zmieniasz butlę gazową przy kuchence bez odpowiednich uprawnień.

@macgajster: Do wymiany parownika to raczej nie potrzebujesz nic zmieniać w kompie. Wymieniłem w życiu kilka parowników i jedyne co to na kompie sprawdzałem ciśnienie czy nie spada za nisko przy obciążeniu. To były instalacje
@biskup2k: zakładam, że parownik ma jakieś 10 do 16 lat, więc z tej racji mógł umrzeć. Tym bardziej, że objawy pojawiły się po przymrozkach. Z temperaturą płynu wiążę tę właśnie usterkę. Z resztą po wymianie termostatu, z rok temu, płyn nie osiąga już 90 stopni, a trzyma się bardziej 85. Może coś się roztegowało w parowniku i przepływa w taki sposób, że chłodzi się zbyt szybko.
Drugi pomysł to sterownik, ale
@biskup2k:

do momentu nagrzania do przynajmniej 80 stopni nie mogę włączyć gazu. Gaśnie, prycha, zamiast zwiększać obroty prędzej je obniża lub tańczy jak szalony wokół tej samej wartości, Zanim reduktor przepłucze się porządnie ciepłą wodą też potrafi robić takie rzeczy. Objawy pojawiły się po pierwszych przymrozkach. Listwę wymieniałem w tym roku, filtry tuż przed zimą, tankowań było kilka, wężyki prawie wszystkie wymienione i wyeliminowane pęknięcia.
@macgajster: czujnik temperatury reduktora jeszcze, nie pamietam co tam mozna w sofcie od zenita zrobic, czy jest możliwość wyboru czujnika
przy wyborze reduktora interesuje cie srednica kazdego krocca, najwygodniej jak by była jak w starym (od plynu chlodzacego, od fazy cieklej i lotnej gazu, podcisnienia), czy filtr gazu fazy cieklej jest zintegrowany z reduktorem czy nie, wspomniany czujnik temperatury (gwint dobrze jak jest taki sam jak w reduktorze, opornosc czujnika zazwyczaj
@rysiekMR: może czujnik temperatury da się przełożyć, choć pewnie jest jakoś zalany w obudowie.
Jutro cyknę zdjęcie. Pod samą maską jest wystarczająco miejsca, ale zamontowane jest na prawej kolumnie i blisko grodzi, więc nawet odkręcenie całości i ponowne przykręcenie wymaga cierpliwości.
Czy uda się kupić taki sam to nie wiem, ale w sumie jakby był jakiś nowy to byłoby fajne rozwiązanie :)
@macgajster: nie pamietam dokladnie, albo nie da rady termicznie albo cisnieniowo ;) ale raczej tylko pod koniec skali obrotow
jakby brakowalo to acr01 250 KM (z tego co pamietam, mozna to porownac) ma wieksze srednice kolanek/kroccow - to sie da wymienic