Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mam taką zagwozdkę

Jaguar x-type 3.0v6 kombi 4x4, waga samochodu około 1700kg. Mam założone opony wielosezonowe
Michelin CrossClimate+ 225/45R17 94 V XL FR

Ogólnie byłem z nich zadowolony, w każdych warunkach miałem trakcję, wyjeżdżałem z największych śniegów,w lato również nigdy nie narzekałem na brak przyczepności.

Jednak od jakiegoś czasu podczas jazdy zauważyłem że samochód dziwnie się zachowuje.
Podczas szybszej jazdy na wprost pojawia się od czasu do czasu takie delikatne jakby przesunięcie całego samochodu w bok,
podczas skręcania na skrzyżowaniach np, też czuję jakby koła jechały jak chcę, ale budę wypycha siła odśrodkowa w bok.
Gdy ruszam kierownica szybko na boki podczas jazdy to też mam wrażenie że koła jadą inną drogą niż reszta samochodu.

Zawieszenie całe nowe, sztywne, nic nie stuka, nie puka.

Dziś byłem na przeglądzie, przeszedł bez najmniejszego problemu, zawieszenie perfekcyjne jak powiedział diagnosta.

I tu przechodzę do rzeczy
Podczas testowania zawieszenia gdy te platformy na których stoją koła chodzą powoli na boki, zauważyłem że opona strasznie się wygina, w sensie płaska część na której jest bieżnik wyjeżdża kilka cm w bok, a samochód stoi w miejscu.

Gdy opisywałem swój problem jakiś czas temu na forum samochodu to również były opinie że ktoś tak miał przy słabych oponach, ale wtedy były wymieniane jakieś chińczyki czy Dębice.

I tu moje dwa pytania

Czy opona z biegiem czasu może robić się w taki sposób zużyta, bardziej miękka?

Czy ktoś spotkał się z was z podobnym zjawiskiem?

#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
  • 13
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jestem_legenda: opony powinny być ok po takim przebiegu, zajeżdżam wielosezonowe nexeny i nic im się nie dzieje póki co pomiaru latach. Może jednak sprawdź ciśnienie na innej stacji, innym miernikiem bo to taka najbardziej oczywista sprawa się wydaje bo zakładam że śrub w kołach nikt ci nie poluzował?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jestem_legenda: Mam te opony w praktycznie tym samym rozmiarze. Ten efekt "łamiącej się lameli" też u mnie występuje, ale samochód nie traci przyczepności. Jest to przy sztywnym zawieszeniu dość dziwne uczucie, ale opona nie zawodzi i dobrze się trzyma. Zakładam, że problem ten jest potęgowany przez indeks XL i niski profil, gdzie sztywna jest konstrukcja, a lamela miękka. U mnie to XL mogłoby nie występować, bo auto waży 1,25t. Ale niestety
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wbrewprawdzie: tylko że chyba nie zrozumieliśmy się. Ja nie narzekam na to że coś się dzieje z bieżnikiem. Tylko na to że pionowe ściany opony są dziwnie miękkie i reszta samochodu się na nich buja. Tak jakby właśnie było niskie ciśnienie powietrza w oponach.
  • Odpowiedz
@jestem_legenda: dość proste urządzonko z 2 elementami, jeden mocuje się na podstawie magnetycznej na samochodzie, a drugi odkłada obok. Bujasz autem a to ci rysuje piękny wykres i na podstawie tego możesz ocenić stan amortyzatorów.
  • Odpowiedz
@jestem_legenda: jak jedzie dobrze to się przejmujesz może jakbyś cały czas jechał na granicy przyczepności. Ponoć jak się ma wysoki profil opony i się wygina opona to wcześniej czuć że zbliża się granica przyczepności niż na sztywnej oponie.
biskup2k - @jestem_legenda: jak jedzie dobrze to się przejmujesz może jakbyś cały cza...
  • Odpowiedz