Wpis z mikrobloga

Nowy dziadek całkiem git, podobnie jak plany na niego. Dobrze, że Adaś ogarnął, że bez okien może być kiepsko. xD Teraz tylko powinien ogarnąć jakiegoś ogarniętego typa do zabudowy. W ogóle ciekawe jak ma się prawo do zrobienia okienka czy przesuwanych drzwi w grodzi, bo nawet „awaryjne” przejście z paki do kokpitu byłoby wskazane jak ma tam żyć.

#odyn
  • 15
@FunkyMonkey z przejściem jest problem. Nie wiem jak teraz ale kiedyś oglądałem taką parę co przerobiła auto z zabudową kontenerową. Mieli dużo roboty rzeczoznawca itp.. I co najważniejsze przy przebudowie to dobrze być właścicielem a nie leasingobiorcą. Nie wiem jak to jest u Adasia.
@leon121: Możesz przebudować furę w leasingu, tylko z końcem umowy musisz ją wykupić albo przed zwróceniem przywrócić do poprzedniego stanu. Większy problem jest z gwarancją, bo zmodyfikowanych części już obejmować nie będzie, ale mechanicznie raczej nie będzie się bawił, a to najważniejsze w gwarancji. :P
@FunkyMonkey jak planuje wstawić okno dachowe to powrót do poprzedniego stanu może być utrudniony. I chyba nie jest tak do konca jak kiedyś mówił że na pace może miec co mu się podoba. Zresztą życie pokaże a my będziemy mieli co oglądać :)
@Korsir to wiem, jak usuniesz ciężarówkę z dowodu to możesz zdemontować ( a dokładniej mechanik co ma odpowiednie wpisy do działalności. . Mi chodzi o pozostawienie ciężarówki a posiadanie przejścia. To dwie różne rzeczy.
@Korsir jak ma atest to jest legalne. Z tego co pamiętam to w rozporządzeniu o homologacji ciężarowej jest tylko o oddzieleniu przestrzeni ładunkowej. W poprzedniej firmie jeździłem nowym expertem ciężarowym który nie mial przegrody tylko orurowanie za siedzeniem kierowcy.
a dokładniej mechanik co ma odpowiednie wpisy do działalności


@leon121: zdemontować to możesz sobie sam, ale trzeba przeglądzrobić i zmianę rodzaju pojazdu, bo to przestanie być samochód ciężarowy i spełniać wyagania VAT-1. Ciekawy jestem jak to wygląda w przypadku niemieckich PostWagen`ów, takich jak ma PapaOdyniec. Takie coś idzie wyciagnac za 3-4kEUR netto z Niemiec, a mamy jakby już gotową budę z izolacją i sześcienny, łatwy do zabudowy klocek.
@wezsepigulke przerabiałem to przy zmianie fabi ciężarowej na osobową. Na okręgowej stacji musisz miec fakturę na demontaż kratki/ przegrody. Moze ci to wystawić mechanik który ma odpowiednie pkd w wpisie do ewidencji. Podobnie jak chcesz przerobić na specjalny kempingowy, nawet jak dam sobie zrobisz zabudowę to musisz mieć fakture na montaż zabudowy przez warsztat który ma takie modyfikacje w spisie. Jak auto ma homologację w Europie to nie wydaje mi się aby