Pare pytań 1. po co kopać w dół? Dokopałem sie do "grzybowej krainy" czy coś takiego - jest jeszcze coś niżej? 2. Jakie są plusy budowania głęboko pod ziemią? Krasnale lepiej sie czują? Co za różnica jak zbuduje sie 1 klocek pod powierzchnią ziemi a 70 klocków pod ziemią? 3. Jak mam krasnale w garnizonie to oni sami bronią czy musze ich wysyłać do bity? Jeżeli dokopie się do potwora to musze ich tam wysłać manualnie żeby zaatakowali go? #dwarffortress
1) w głębinach żyją różne interesujące istoty jak pająki których sieć możesz zbierać i wytwarzać z niej tkaniny. Jak będziesz kopał wystarczająco głęboko to natrafisz na lawę która daje wiele interesujących możliwości. Choćby budowa kuźni która magmy zamiast paliwa.
2) W zasadzie nie ma żadnych bonusów z tego poza dostępnością surowców które tam napotkasz.
3) Jeśli nie nakażesz im ruszenia dupy w jakieś miejsce to będą siedzieć w garnizonie. Jak
@Alfabet: nie grałem od dawna więc mogło się sporo pozmieniać, tak jak @isea mówi z ciekawych rzeczy to przede wszystkim magma: - nie trzeba się bawić w produkcję paliwa - jak sobie dobrze rozplanujesz konstrukcję to możesz mieszać wodę z magmą i tworzyć obsydian, odnawialny surowiec o dobrej cenie i można z niego robić miecze + jeśli zwabisz w taki "reaktor" potwora któremu nie szkodzi ani woda ani magma (bo np.
@Alfabet: @isea: 1) przy jedynce warto jeszcze wspomnieć, że zasoby z dołu mogą być czasami bogatsze, no na górze w końcu ci się skończą w szybach
2) bezpieczeństwo, niektóre atakujące cię cholerstwa mogą niszczyć mury, bloki, nawet kopać góra dół, przykładowo gobliny, dlatego ja robię taki system systemy co jakiś czas
@TechnoMagos: wow, zatrzymałem się na tym że niektóre istoty potrafią się wspinać a inne niszczyć obiekty jak drzwi. Nie wiedziałem że teraz mury są zagrożone a kopanie to jest zupełnie coś super. Chyba muszę w końcu zagrać coś więcej w nową wersję.
@isea: wraz z aktualizacją 50.0x nastąpiła istotna zmiana w działaniu farm. Aktualnie działają one tym lepiej, im głębiej są umieszczone. Jak spojrzy się na okno farmy, to zobaczymy informacje o jakości gleby, najlepsza jest na dużej głębokości np. w jaskiniach.
W ten sposób chcą zmusić graczy do wykorzystywania dolnych warstw mapy, bo do tej pory najprościej było robić farmy zaraz przy powierzchni. Obecnie dobra jakościowo gleba będzie wymagała albo korzystania z
@isea: czytałem, że jak coś ma dość siły, jakiś gigant lub szkietel dla przykładu, to zależnie od samej siły mogą niszczyć konkretne materiały zależnie od ich gęstości (przykładowo różnica gęstości deski z dębu i jabłonki) , a jak jakaś istota będzie miała narzędzia, przykładowo goblin z kilofem to i kopać menda będzie i łupać w skale by jakoś tunel zrobić do twojego systemu tuneli
1. po co kopać w dół? Dokopałem sie do "grzybowej krainy" czy coś takiego - jest jeszcze coś niżej?
2. Jakie są plusy budowania głęboko pod ziemią? Krasnale lepiej sie czują? Co za różnica jak zbuduje sie 1 klocek pod powierzchnią ziemi a 70 klocków pod ziemią?
3. Jak mam krasnale w garnizonie to oni sami bronią czy musze ich wysyłać do bity? Jeżeli dokopie się do potwora to musze ich tam wysłać manualnie żeby zaatakowali go?
#dwarffortress
1) w głębinach żyją różne interesujące istoty jak pająki których sieć możesz zbierać i wytwarzać z niej tkaniny. Jak będziesz kopał wystarczająco głęboko to natrafisz na lawę która daje wiele interesujących możliwości. Choćby budowa kuźni która magmy zamiast paliwa.
2) W zasadzie nie ma żadnych bonusów z tego poza dostępnością surowców które tam napotkasz.
3) Jeśli nie nakażesz im ruszenia dupy w jakieś miejsce to będą siedzieć w garnizonie. Jak
- nie trzeba się bawić w produkcję paliwa
- jak sobie dobrze rozplanujesz konstrukcję to możesz mieszać wodę z magmą i tworzyć obsydian, odnawialny surowiec o dobrej cenie i można z niego robić miecze + jeśli zwabisz w taki "reaktor" potwora któremu nie szkodzi ani woda ani magma (bo np.
2) bezpieczeństwo, niektóre atakujące cię cholerstwa mogą niszczyć mury, bloki, nawet kopać góra dół, przykładowo gobliny, dlatego ja robię taki system systemy co jakiś czas
W ten sposób chcą zmusić graczy do wykorzystywania dolnych warstw mapy, bo do tej pory najprościej było robić farmy zaraz przy powierzchni. Obecnie dobra jakościowo gleba będzie wymagała albo korzystania z