Wpis z mikrobloga

Pare pytań
1. po co kopać w dół? Dokopałem sie do "grzybowej krainy" czy coś takiego - jest jeszcze coś niżej?
2. Jakie są plusy budowania głęboko pod ziemią? Krasnale lepiej sie czują? Co za różnica jak zbuduje sie 1 klocek pod powierzchnią ziemi a 70 klocków pod ziemią?
3. Jak mam krasnale w garnizonie to oni sami bronią czy musze ich wysyłać do bity? Jeżeli dokopie się do potwora to musze ich tam wysłać manualnie żeby zaatakowali go?
#dwarffortress
  • 6
@Alfabet:

1) w głębinach żyją różne interesujące istoty jak pająki których sieć możesz zbierać i wytwarzać z niej tkaniny. Jak będziesz kopał wystarczająco głęboko to natrafisz na lawę która daje wiele interesujących możliwości. Choćby budowa kuźni która magmy zamiast paliwa.

2) W zasadzie nie ma żadnych bonusów z tego poza dostępnością surowców które tam napotkasz.

3) Jeśli nie nakażesz im ruszenia dupy w jakieś miejsce to będą siedzieć w garnizonie. Jak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Alfabet: nie grałem od dawna więc mogło się sporo pozmieniać, tak jak @isea mówi z ciekawych rzeczy to przede wszystkim magma:
- nie trzeba się bawić w produkcję paliwa
- jak sobie dobrze rozplanujesz konstrukcję to możesz mieszać wodę z magmą i tworzyć obsydian, odnawialny surowiec o dobrej cenie i można z niego robić miecze + jeśli zwabisz w taki "reaktor" potwora któremu nie szkodzi ani woda ani magma (bo np.
@TechnoMagos: wow, zatrzymałem się na tym że niektóre istoty potrafią się wspinać a inne niszczyć obiekty jak drzwi. Nie wiedziałem że teraz mury są zagrożone a kopanie to jest zupełnie coś super. Chyba muszę w końcu zagrać coś więcej w nową wersję.
@isea: wraz z aktualizacją 50.0x nastąpiła istotna zmiana w działaniu farm. Aktualnie działają one tym lepiej, im głębiej są umieszczone. Jak spojrzy się na okno farmy, to zobaczymy informacje o jakości gleby, najlepsza jest na dużej głębokości np. w jaskiniach.

W ten sposób chcą zmusić graczy do wykorzystywania dolnych warstw mapy, bo do tej pory najprościej było robić farmy zaraz przy powierzchni. Obecnie dobra jakościowo gleba będzie wymagała albo korzystania z
@isea: czytałem, że jak coś ma dość siły, jakiś gigant lub szkietel dla przykładu, to zależnie od samej siły mogą niszczyć konkretne materiały zależnie od ich gęstości (przykładowo różnica gęstości deski z dębu i jabłonki) , a jak jakaś istota będzie miała narzędzia, przykładowo goblin z kilofem to i kopać menda będzie i łupać w skale by jakoś tunel zrobić do twojego systemu tuneli