Wpis z mikrobloga

Zaczynam research #rower #gravel na najbliższy sezon. Ma zastąpić moją szosę, więc zależy mi na bardziej „sportowej” wersji gravela, niżeli zapakowanego sakwami muła. Na jakie rzeczy powinienem zwrócić uwagę w tym przypadku? Na przykład więcej niż jeden blat na przodzie? Nadal myślę że będzie to 80% asfalt, 20% las. Przewidziany budżet 6-7k.
  • 5
  • Odpowiedz
@kamiel1 jak takie proporcje jazdy to napęd 2x daje więcej uniwersalnosci. Z jednej strony możesz mielić w terenie a z drugiej możesz depnąć na asfalcie. Oczywiście napęd 1x też daje takie możliwości tylko inny komfort będzie. Popatrz na Gear ratio jak się mają dane na papierze. I najważniejsze. Jak już zdecydujesz co chcesz to jeszcze kwestia czy ten rower będzie dostępny ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
więc zależy mi na bardziej „sportowej” wersji gravela, niżeli zapakowanego sakwami muła. Na jakie rzeczy powinienem zwrócić uwagę w tym przypadku?


Wspolczynnik stack do reach, im nizszy tym rower bardziej wyscigowy. Im wezsze opony tym rower szybszy, lepsze kola wyczuwalnie lepiej sie jezdzi.

Na przykład więcej niż jeden blat na przodzie?


Na trasie na szosie malo kto uzywa wiecej jak 5-7 zebatek na kasecie lecac na blacie o ile to nie trasy
  • Odpowiedz
@kamiel1:
Sportowe w lesie i sportowe na szosie to dwie różne sprawy. Co co uchodzi za sportowe na szosie w trenie będzie działać wręcz przeciwnie. Na szosie stabilność nie jest jakaś istotna cecha w terenie owszem jest. Sportowo-szosowa geometria w terenie to problem nie zaleta. Oczywiście wszystko zależy od tego jakim trenem jest te 20%
  • Odpowiedz