Znajoma szuka auta z LPG w cenie ok ~40-50k (max 10lat) na dojazdy do pracy ze średnią około 1500km/mc + jakieś wypady weekendowe, wakacje itp. Najlepiej hatchback. Kusi ją Volvo V40 ale kompletnie nie mam pojęcia jak to się sprawdza w LGP i jaka jest ekonomika montażu instalacji. Dodatkowe wymagania? min. 150KM i raczej coś do 2l #motoryzacja #lpg #mechanikasamochodowa
@trzaichlac69: @widmo82: V40 ale poprzedniej generacji było dosłownie stworzone do LPG: wyznaczone miejsce na korek pod klapką obok wlewu paliwa, składany w fabryce w Holandii gdzie LPG już wtedy było też popularne
@Ytaremtujest @trzaichlac69: hmm w sumie nie wiem jak jest w starych silnikach hondy gdzie luz reguluje się śrubka. Ale w większości nowych aut z LPG, gdzie luz reguluje się dostosowując szklankę. Leci jakieś 0.02-0.03mm na 30tys km. Tolerancja to około 0.15mm na wydechowym. Czyli regulacja przypada średnio raz na 150tys km. Pisze z doświadczenia.
@Ytaremtujest: gdzie w 1.4 95km regulacja luzów zaworowych ?
Stary sinik jeszcze z czasów Punto 2 . Znajomy taksówkarz już w taki aucie ma 500kkm. Tylko świadomie 4 razy olej w roku 40kkm robi. Każdy weekend po 20h na taxi śmiga.
@Ytaremtujest: t-jet nie nadaje się do gazu, dużo jest tematów że z czasem się rozjeżdża strojenie i robi się wypadanie zapłonów, problemy z odpalaniem itd., silnik na rynku jest ponad 10 lat i nadal nikt tego tematu nie rozwiązał, albo trzeba go stroić co kilka tysięcy kilometrów od nowa, albo jeździć pół na pół na benzynie i na gazie, w 1.4 16v też się to potrafi dziać ale dużo rzadziej a
@Ytaremtujest: ale z czym nie mam racji i co znika z taxi? 16v ma hydroszklanki, 8v #!$%@? olej więc i tak często się pod maskę do niego zagląda a t-jetowi nawet wzmocniona głowica nie pomaga bo problem jest w elektronice
@trzaichlac69: ale oni tutaj nie zrobili regulacji, dlatego silnik się rozleciał. Chyba, że pominołem jakiś ważny fragment.
na gazie co 30tys +
@Ytaremtujest: Nie zgodzę się z tym. Pisałem, że mam doświadczenia z regulacją i zużyciem luzu. Ale nawet tak na logikę, luz zaworowy wynosi około 0.3mm(na zaworach wydechowych), a tolerancja luzu 0.15mm. Czyli według tego co napisałeś, po 30 tyś km głębokość gniazda zaworowego wyrabia się o 0.15mm, i
@Ytaremtujest: heh, nie masz pojęcia. Po pierwsze nie ma t-jetów w automacie. Jest e-torq 1.6 110KM w automacie. T-jet to klasyczny, niezawodny silnik Fiata 1,4 - tyle że turbina podnosi moc z 95 do 120KM. A kłopoty z gazem były tylko w instalacjach dealerskich Tartarini. Tipo to najlepszy budżetowy samochód, Dacie, C-Elysse, Pugi 301 są o 2 klasy niżej. Tipo 1,4 +dobry gazownik oraz polska instalacja, np. Stag, Kme = recepta
Dodatkowe wymagania? min. 150KM i raczej coś do 2l
#motoryzacja #lpg #mechanikasamochodowa
Może hit sprzedażowy z przed kilku sezonów Fiata Tipo?
@trzaichlac69: bez przesady z tą regulacją. Fakt, że zaniedbanie jest katastrofalne dla silnika, ale regulacje robi się raz na +/- 150tys km.
Ale w większości nowych aut z LPG, gdzie luz reguluje się dostosowując szklankę. Leci jakieś 0.02-0.03mm na 30tys km. Tolerancja to około 0.15mm na wydechowym. Czyli regulacja przypada średnio raz na 150tys km.
Pisze z doświadczenia.
Kiedy tam były lifty?
Polecam Film Jagodowego Suzuki 1.6 z kasowaniem luzów za pomocą płytek.
Takiego przebiegu o jakim wspominasz to auto nie dojechało.
Stary sinik jeszcze z czasów Punto 2 .
Znajomy taksówkarz już w taki aucie ma 500kkm.
Tylko świadomie 4 razy olej w roku 40kkm robi.
Każdy weekend po 20h na taxi śmiga.
@Ytaremtujest: Nie zgodzę się z tym.
Pisałem, że mam doświadczenia z regulacją i zużyciem luzu. Ale nawet tak na logikę, luz zaworowy wynosi około 0.3mm(na zaworach wydechowych), a tolerancja luzu 0.15mm. Czyli według tego co napisałeś, po 30 tyś km głębokość gniazda zaworowego wyrabia się o 0.15mm, i
Tipo to najlepszy budżetowy samochód, Dacie, C-Elysse, Pugi 301 są o 2 klasy niżej.
Tipo 1,4 +dobry gazownik oraz polska instalacja, np. Stag, Kme = recepta
https://gazeo.pl/lpg/jaka-instalacje-gazowa-wybrac-lpg-problemy/Fiat-Tipo-2019-1.4-T-Jet-120-KM,o,8778.html
https://lpg-forum.pl/fiat-tipo-1-4-16v-95-km-jaka-instalacja-lpg-t56904.html