Wpis z mikrobloga

ze względu na regulację luzu zaworowego wysokością


@trzaichlac69: bez przesady z tą regulacją. Fakt, że zaniedbanie jest katastrofalne dla silnika, ale regulacje robi się raz na +/- 150tys km.
@Ytaremtujest @trzaichlac69: hmm w sumie nie wiem jak jest w starych silnikach hondy gdzie luz reguluje się śrubka.
Ale w większości nowych aut z LPG, gdzie luz reguluje się dostosowując szklankę. Leci jakieś 0.02-0.03mm na 30tys km. Tolerancja to około 0.15mm na wydechowym. Czyli regulacja przypada średnio raz na 150tys km.
Pisze z doświadczenia.
@Ytaremtujest: t-jet nie nadaje się do gazu, dużo jest tematów że z czasem się rozjeżdża strojenie i robi się wypadanie zapłonów, problemy z odpalaniem itd., silnik na rynku jest ponad 10 lat i nadal nikt tego tematu nie rozwiązał, albo trzeba go stroić co kilka tysięcy kilometrów od nowa, albo jeździć pół na pół na benzynie i na gazie, w 1.4 16v też się to potrafi dziać ale dużo rzadziej a
@Ytaremtujest: ale z czym nie mam racji i co znika z taxi? 16v ma hydroszklanki, 8v #!$%@? olej więc i tak często się pod maskę do niego zagląda a t-jetowi nawet wzmocniona głowica nie pomaga bo problem jest w elektronice
@trzaichlac69: ale oni tutaj nie zrobili regulacji, dlatego silnik się rozleciał. Chyba, że pominołem jakiś ważny fragment.

na gazie co 30tys +


@Ytaremtujest: Nie zgodzę się z tym.
Pisałem, że mam doświadczenia z regulacją i zużyciem luzu. Ale nawet tak na logikę, luz zaworowy wynosi około 0.3mm(na zaworach wydechowych), a tolerancja luzu 0.15mm. Czyli według tego co napisałeś, po 30 tyś km głębokość gniazda zaworowego wyrabia się o 0.15mm, i
@Ytaremtujest: heh, nie masz pojęcia. Po pierwsze nie ma t-jetów w automacie. Jest e-torq 1.6 110KM w automacie. T-jet to klasyczny, niezawodny silnik Fiata 1,4 - tyle że turbina podnosi moc z 95 do 120KM. A kłopoty z gazem były tylko w instalacjach dealerskich Tartarini.
Tipo to najlepszy budżetowy samochód, Dacie, C-Elysse, Pugi 301 są o 2 klasy niżej.
Tipo 1,4 +dobry gazownik oraz polska instalacja, np. Stag, Kme = recepta