Wpis z mikrobloga

@carbolymer:

Cześć.

Piszę w związku z AMA, które przeprowadziłeś kilkanaście miesięcy temu. Przeczytałem, że studiujesz/studiowałeś na kierunku fizyka techniczna na PW. Jako, że jestem uczniem 2. klasy LO, a interesuje mnie fizyka i zamierzam wiązać z nią przyszłość, to mam kilka pytań, będę uradowany, jeśli zechcesz na nie odpowiedzieć :)

1. Waham się między fizyką techniczną na PW, a uniwersytecką, masz może jakieś porównanie z fizyką na UW (lub na jakimś innym uniwersytecie)?

2. Jak z kadrą na tym kierunku na PW? Znośna?

3. Jak dużo osób odpada w przeciągu tych studiów?

4. Orientujesz się ilu średnio olimpijczyków zapisuje się na te studia?

5. Czytałem wiele opinii dot. fizyki technicznej. Część ludzi mówi, że to strata czasu i pewna kariera nauczyciela w szkole. Mylą się, prawda?

6. Często zdarzają się okazje wyjazdów zagranicznych (jak np. do CERNu)?

Z góry serdeczne dzięki. Życzę powodzenia w dalszej karierze naukowej :)

Pozdrawiam.
  • 4
1) Porównania nie mam, bo nie miałem bliższego kontaktu z fizyką na UW (FUW). Z tego co słyszałem, to na UW wiedza jest bardziej ogólna (nakierowana w stronę teorii), a na PW masz więcej laboratoriów (w końcu za wiedzę praktyczną dostajesz inżyniera). Ja po kursie elektroniki na polibudzie bez problemu potrafię zaprogramować mikrokontroler, zbudować filtry elektroniczne, zaprojektować wzmacniacz czy zasilacz. Po kursie programowania znam dobrze Matlaba/Octave, C/C++11 i Javę. Na jakość zdobytej
@carbolymer:

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze cztery pytanka :)

1. Jak ze stypendiami w czasie studiów? Z tego co wiem, studenci kierunków np. informatycznych w czasie nauki znajdują już prace związane z ich przyszłym zawodem, dzięki czemu się utrzymują. Zdaje mi się, że fizyka techniczna daje w tym mniejsze możliwości, a z czegoś trzeba żyć (praca w weekendy kokosów nie daje, a rodziców nie chciałbym narażać na zbyt duże koszty).

2. Jaką