Wpis z mikrobloga

Mam pytanie co do wału napędowego (napęd na tył)
Po co w wale napędowym są przeguby, myślałem że wał napędowy zawsze pracuje w linii prostej, bo przecież łączy skrzynie z dyferencjałem. Wiem że pytanie może wydawać sie głupie, ale dopiero ucze sie mechaniki. Najlepiej jakby ktoś miał jakąś wizualizacje co i jak
#mechanikasamochodowa
  • 10
@Averoeees: silnik ze skrzynią oraz dyfer zawieszone są na gumowych poduszkach żeby mogły w jakimś niewielkim zakresie się ruszać a sztywny wał by to uniemożliwiał.
Dyferencjał pracuje pracuje razem z zawieszeniem i jest w zasadzie jego częścią gdy w aucie jest tzw. sztywny most (pic rel), występuje w starszych autach oraz terenówkach, we współczesnych tylnonapędówkach dyfer jest mocowany do podwozia na stałe i nie pracuje razem z zawiasem.
Pobierz
źródło: comment_1670710690xshc282inDAUXdxs0pQe9n.jpg
@Sarg: w takim razie po co np. w BMW E46 są przeguby wału skoro dyfer jest niezależny od zawieszenia? Chodzi o te minimalne prace na poduszkach? Bo o ile w przypadku tego sztywnego mostu rozumiem jakie to ma zastosowanie, tak w przypadku np. E46 nie ogarniam