Wpis z mikrobloga

Odebrałem dzisiaj mojego nowego iPada Air 4 z wymiany gwarancyjnej z powodu badpixela, wszystko sobie skonfigurowałem i jest ok, ale w ustawieniach dalej jest stary okres gwarancji tj. do lutego 2023. On mi się sam ustawi z powrotem od nowa na roczną gwarancję czy jak? #apple #ipad #ios
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Baylon: https://www.apple.com/legal/warranty/products/mac-polish.html to tak nie działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gwarancja ta obowiązuje przez okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu


Produkt zamienny lub część zamienna albo naprawiony Produkt Apple przejmują pozostały okres gwarancji oryginalnego Produktu Apple lub podlegają takiej gwarancji przez okres dziewięćdziesięciu (90) dni od daty wymiany albo naprawy, w zależności od tego, który okres jest dłuższy.
  • Odpowiedz
  • 0
@Nie_znany: mówisz że w Polsce regulamin amerykańskiej firmy jest ważniejszy od kodeksu cywilnego? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Art. 581. [Bieg terminu gwarancji]

§ 1.

Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant
  • Odpowiedz
  • 0
@Nie_znany: Wymienili na nowe urządzenie. W Applu jedyne co wymieniają to bateria, wszystko inne to od razu wymiana na nowe urządzenie a stare jest odnawiane i idzie do kolejnej osoby jako refurb na wymianę gwarancyjna
  • Odpowiedz
@Baylon: To zawsze tak było, że gwarancja biegła od dnia zakupu sprzętu. Nie dotyczy to zresztą tylko Apple, ale wielu innych producentów. No i z tego co się orientuje to gwarancja to wola producenta i może ją ustanawiać chyba jak chce. Tu się mogę mylić, ale z drugiej strony idąc tym tokiem to co pół roku coś by się mogło psuć i ciągle by ci gwarancję ustawiali na nowo w
  • Odpowiedz
  • 0
@staniu: No ale to oczywiste. Kupujesz sprzęt który ma być wolny od wad. Jeśli zdarzy ci się awaria czegoś w okresie gwarancji, to powinni ci to wymienić/naprawić i gwarancje na to przedłużyć. Skoro raz ci np padł ekran, to jaką masz pewność że za kilka miesięcy nie padnie znowu, już po pierwotnej gwarancji?
  • Odpowiedz
@Baylon: Ale gwarancja to jedno a niezgodność produktu z umową to drugie. Osobiście nie spotkałem się chyba nigdy, żeby gwarancja biegła na nowo z każdą wymianą.
  • Odpowiedz
  • 0
@staniu: wiem czym jest rękojmia i odpowiedzialność za niezgodność produktu z umową, a czym jest gwarancja producencka. Wyżej posłużyłem się nieprecyzyjnym skrótem myślowym. Niemniej, podałem wyżej podstawę prawną na poparcie tezy że również gwarancja producencka ulega przedłużeniu w takim przypadku, więc nie wiem o czym tu w sumie dyskutujemy. Chciałem się tylko dowiedzieć czy ktoś może miał taki przypadek i czy wie czy to się samo po kilku dniach zaktualizuje
  • Odpowiedz
@Baylon: to możesz śmiało uderzać do prawnika czy gdzie tam chcesz bo ci tego ani sami nie przedłużą, ani żaden telefon tego nie zmieni. Dwa razy wymieniali mi zegarek i dwa razy słuchawki w applu na nowe i nigdy się data gwarancji nie zmieniła.
  • Odpowiedz
  • 0
@staniu: to dostaną przedsądowe wezwanie ( ͡° ͜ʖ ͡°) może jeszcze prawnikiem nie jestem, ale nie będzie wielkie korpo mnie dupcyć korzystając ze swojej pozycji rynkowej. Na szczęście żyjemy w UE. W każdym razie dzięki za odp.
  • Odpowiedz
@Baylon: Spoko. Nie miałem na myśli nic złego wcześniej. Po prostu wiem z autopsji jak to jest. Kto wie, może coś rzeczywiście ugrasz;) nie miałbym nic przeciwko. Jedne słuchawki wymienili mi na nowe dwa tygodnie przed końcem gwarancji. Nie ukrywam, że byłoby fajnie mieć na nie normalny okres gwarancji, no ale było minęło;)
  • Odpowiedz
@Baylon: Gwarancja to gwarancja. To nie wymiana na produkt wolny od wad tylko naprawa poprzez wymianę. Jeśli miałbyś miesiąc pozostałej gwarancji to dostałbyś dodatkowe dwa bo gwarancja na naprawy w Apple to 3 miesiące i jest to tylko decyzja producenta
  • Odpowiedz
  • 1
@tiarecki: nie mam już siły się z wami przerzucać argumentami, jutro do was wrócę z update, bo infolinia czynna od 09:00 do 17:45. Na 99% przeczytawszy podstawy prawne, komentarze do nich i orzecznictwo sądów z Lexa jestem przekonany, że mam rację. Na forum myapple.pl podobne tematy - nie przedłużali automatycznie, ale po zadzwonieniu na infolinię magicznie wydłużali na rok. Dzisiaj jak odbierałem urządzenie to też gościu mówił ze normalnie gwarancja
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@tiarecki: @Baylon: "To nie wymiana na produkt wolny od wad tylko naprawa poprzez wymianę"

Fajny fikołek stosowany często przez producentów, ale niestety niezgodny z polskim ustawodawstwem.
OP ma rację, gdyż po wymianie urządzenia gwarancja biegnie na nowo. Takie mamy prawo i każdy sąd mu to przyzna.
  • Odpowiedz
@Baylon: Dzwonisz na infolinię, po krótkiej rozmowie prawdopodnie dostaniesz link, gdzie musisz wrzucić dokument zakupu pierwotnego urządzenia oraz wszystkich wymian. Później zapytają Cię czy umiesz w angielski czy mają to załatwić za Ciebie (inny dział, którego nie ma w PL). Tego samego dnia zaktualizują datę zakupu i będzie ona obowiązywać od dnia wymiany sprzętu. Przerabiałem kilkukrotnie z 6s i wadliwymi bateriami, co około 10 miesięcy nowe urządzenie. Łącznie 4 nowe
  • Odpowiedz
  • 2
@staniu: @Nie_znany: @tiarecki: gwarancja przedłużona, normalnie roczna od nowa leci. Wcześniej przedłużali automatycznie, a teraz trzeba na specjalnie wygenerowany link wysłać dowód zakupu. Robią nawet więcej niż prawa konsumenta, bo w zapisie tej gwarancji nawet nie rozróżniają osoby fizycznej a firmy, więc mam przedłużoną gwarancję jak konsument pomimo zakupu na FV na firmę.
  • Odpowiedz