Wpis z mikrobloga

Dzisiaj tyrereviews wydał ciekawy test porównawczy wielosezon vs zimówki Gdzie miał okazje testować w tych samych warunkach dane gumy
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Smk69SCu5WrI3yRd_FO6_1GQCq6QOIx2k03FqYI1REE/edit#gid=513265479
są też na dole zakładki do ułatwienia

Warunki suche i mokre miał 8 stopni z tego co mówił

Jakie bardziej uniwersalne wnioski można wyciągnąć z tego testu, które tylko potwierdzają pewne oczywistości

1.Na suchym oraz mokrym wielosezon będzie lepszy niż zimówka

Pierwsze 6 miejsc prowadzenia się na suchym (czas na torze) zajmują wielosezony.
Podobnie z prowadzeniem na mokrym, pierwsze 5 miejsc opony wielosezonowe.

2. Na śniegu sytuacja się odwraca i wielosezony ustępują prawie każdej zimówce, z małym wyjątkiem CC2 w danych warunkach.

3. Warto ostrzec przed oponami wielosezonowymi marki Bridgestone które są niebezpieczne i fatalne na śniegu. Od zawsze w każdym teście zajmują ostatnie miejsca. Również ludzie często narzekają. Jest to poziom opon gdzie jak jedziesz 20km/h po śniegu, będzie problem z zatrzymaniem pojazdu. w w/w teście droga hamowania na śniegu o ponad 11m (!) dłuższa niż zimówka która wypadła najlepiej i 5m dalej niż wielosezon który poradził sobie najlepiej.
Również prowadzenie na mokrym to dolna stawka opon wielosezonowych.

Gorszy był np CC2 (od tego gorsze są już tylko chińczyki) czyli również opona odradzana przeze mnie, za kiepskie wyniki na mokrym i wywindowanę cenę. Kupno tego modelu za takie pieniądze to zwykłe frajerstwo. Dlaczego?

Zestawmy CC2 i Hankooka H750.
Weźmy jakiś popularny rozmiar np 205/55/16
Cena Hankooka to 1248zł
Cena Michelina to 1816zł przepłacamy prawie 600zł za co? sprawdźmy:

Prowadzenie na suchym:
obie opony wykręciły taki sam czas.
Prowadzenie na mokrym:
hankook drugi czas, cc2 ostatnie miejsce, zanim stawkę otwierają już opony zimowe, pomijając jakiegoś chińczyka tomkata.

Prowadzenie na śniegu:
cc2, drugie miejsca, świetna opona na śnieg, drugie miejsce włącznie z zimówkami, więc wyprzedziła też wszystkie zimówki, poza jednym modelem.
hankook 9 miejsce, tuz za zimowymi continentalami i sempritami, otwierają stawkę pozostałych wielosezonów. więc biorąc pod uwagę same wielosezony, 1 miejsce dla CC2, drugie dla H750.

Hamowanie na śniegu:
cc2, 31.1m otwiera stawkę opon wielosezonowych.
h750 32.3m 120cm dalej.

Przyczepność na śniegu, rozpędzenie się do danej prędkości
cc2 5.5s
h750 6s

CC2 będzie lepszy od hankooka tylko gdy na drodze nie ma czarnego. I tylko i wyłącznie wtedy i też bez jakieś przepaści. jak w przypadku wielosezonu bridgestone z 11m dalej na śniegu. Ile mamy takich dni w Polsce? 14-20 lub zero. W pozostałych warunkach 600zł tańszy hankook jest lepszy i to dużo..
za komplet michelinów trzeba wyłożyć sześć stów więcej. Jak takie coś można nazwać? A jak nazwać ludzi którzy się kłócą że CC2 jest najlepsza, i wyzywać innych którzy uważają inaczej? Na to odpowiedz sobie sam ;)
Cena cc2 powinna być conajwyżej taka sama, aby warto rozważać po tym kto gdzie jeździ. ale drożej.. hahahaha.

Jeżeli ktoś potrzebuje jak najlepszych warunków na śniegu to i tak kupi sobie zimówki żeby mieć dobre wszystko na śniegu, nie zaś tylko prowadzenie, a nie oponę na której chce jeździć cały rok. Osobiście w ogóle nie kupiłbym tego modelu nawet jak by był 1000zł tańszy na komplecie, bo nie ma zastosowania do naszych warunków. Lepiej założyć zwykłą zimówkę albo dobry wielosezon.

#opony #motoryzacja
r5678 - Dzisiaj tyrereviews wydał ciekawy test porównawczy wielosezon vs zimówki Gdzi...
  • 7
Warto ostrzec przed oponami wielosezonowymi marki Bridgestone które są niebezpieczne i fatalne na śniegu.


@r5678: zabawne, biorąc pod uwagę świetne wyniki na śniegu zimówki od Bridgestona ;)

W pozostałych warunkach 600zł tańszy hankook jest lepszy i to dużo..za komplet michelinów trzeba wyłożyć sześć stów więcej. Jak takie coś można nazwać?


Pozostaje jeszcze kwestia zużycia. Nie wiem jak to wygląda w przypadku Hankooka. Michelin zazwyczaj wypada dobrze w tej kategorii, dodatkowo chwali
@sadhas: w CC2 to poprawili w ten sposób że ta nacięcia na oponie zrobili głęboko, gdzie w CC+ były tylko do 2mm z tego co pamiętam i potem znikały, więc traciłeś właściowości opony. ale to chyba tylko oni tak płytko wcześniej robili, bo ja mam wielosezonówki navigatory 3 w jednym aucie i specjalnie zwróciłem na to uwagę i tam głęboko to wszystko jest
Hankooka nie miałem, jak się skończy dębica to
@spoxman: w niektórych testach są dodawane jako referencyjnie i zawsze są wyraźnie lepsze od wielosezonów, sam nigdy nie bałem się o radzenie sobie wielosezonu w zimie, ale właśnie latem.
od siebie dodam, że żaden wielosezon przynajmniej jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy nigdy nie dorówna letniej. Czasami wsiadałem w auto na letnich premium i moje wrażenia.. kurdę jak zajebiście się prowadzi.. I nawet rozważam taką kombinacje letnie + wielosezon a nie
Hankooka nie miałem, jak się skończy dębica to z czystej ciekawości i dla porównania pewnie kupie ten model.


@r5678: ja teraz poszedłem w Hankooka zarówno na lato jak i zimę xd W aucie gdzie robię 40k km rocznie mam od tego sezonu na lato Ventus Prime 3 (195/55 R16) i powiem, ze mega dobrze się trzymają, nawet ostarnio próbowałem bardzo ostro skręcać podczas deszczu na mokrej kostce i nawet na chwilę
@r5678 Do nowszego samochodu kupiłem zimówki brigdestone lm005 natomiast do starszego właśnie te hankooki kineenergy, jestem ciekaw jak te Hankooki dadzą radę. Pierwsze wrażenie robią dobre, wyglądają na świetne jakościowo.