Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki i Mirabelki moje drogie,
piszę całkiem hipotetycznie, bo chyba odkryłam żyłę złota i głośno zastanawiam się nad otwarciem biznesu, jednak kompletnie nie znam się nad prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, jak i prawo oraz księgowość są mi obce, a dla jakiś 30k obrotu miesięcznie chyba nie warto robić sobie problemów. Dlatego mam kilka pytań.
Pytanie numer jeden:
1. Czy sprzedając CBD pod wdzięczną nazwą HHC-0 i dystrybuując to poprzez Internet powinnam mieć działalność gospodarczą z jeszcze jakimś kodem PKD poza "47.78.Z"?
Ponadto, teoretycznie, sanepid po kontroli mógłby poprosić mnie, abym zmieniła tytuły aukcji i dopisała drobne laurki, bo - załóżmy czysto hipotetycznie - chodziłoby o to żeby nie naruszać prawa sprzedaży - nie znam się zbytnio, załóżmy że byłam wtedy zajęta gładzeniem wąsa u Janusza. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tutaj rodzi się pytanie numer dwa:
2. Co z ewentualną liczbą kilkuset sprzedanych produktów przed zmianą nazw i opisów: powinnam w takim hipotetycznym scenariuszu poinformować wcześniejszych kupujących o tym, że niektóre produkty jednak nie nadają się do spożycia lub są produktami kolekcjonerskimi albo że po otwarciu nie ponoszę odpowiedzialności za zawartość?
I tutaj rodzi się pytanie numer trzy:
3. Co gdybym sprzedała tego kilkaset sztuk w mniej niż miesiąc - powinnam dołączać jakieś paragony albo mieć kasę fiskalną lub może przesłać te dowody zakupu później, czy olać to i sprzedawać jako osoba prywatna, a nie firma?

Jak widzicie robię dopiero research i chcę być gotowa na wszelkie scenariusze, bo mam przeczucie, że ten biznes może się udać i niskim wkładem własnym zarobię przyzwoite pieniądze. Zapraszam do udziału w wykopowej dyskusji, jako gratis dorzucam wyedytowanego Nosacza w dobrej jakości, baza na memy dla potomnych, żeby nie było, że przychodzę z pustymi rencoma. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#janusz #przegryw #wygryw #ksiegowosc #urzadskarbowy #us #skarbowka #prawo #podatki #biznes #hhc #hhc0 #cbd #thc