Wpis z mikrobloga

Mirki, jest sprawa.
Kilka dni temu kupiłem do swojego samochodu kamerę cofania. Podłączyłem zasilanie do głównych świateł, bo tak mi było najłatwiej, ale skutek tego jest taki, że kamerka działa zawsze wtedy gdy włączone są światła. Mogę ją wyłączyć programowo, ale to jednak kilka klików i kilkanaście sekund. Wymyśliłem więc, że zrobię fizyczne odcięcie prądu, włączane przyciskiem. Żeby jednak jakoś to wyglądało, zamówiłem na allegro oryginalny przełącznik do ogrzewania szyby.

Zrobiłem sobie prowizoryczny układ typu bateria + żarówka, podczepiam kabelkami do owego przełącznika i niestety nie działa. Próbowałem już wszystkich kombinacji, w tym łączenie kabelków parami, ale to dalej nie działa, tj. nie przewodzi prądu.

Szukałem w necie schematu połączeń, ale nic nie znalazłem. Czy ktoś ma pomysł, co zrobić, żeby takim przyciskiem dostarczać i odcinać prąd do kamerki? Załączam zdjęcia (drugie w komentarzu).

#elektryka #elektronika #elektrotechnika #samochody #majsterkowanie
Niekumaty_ - Mirki, jest sprawa.
Kilka dni temu kupiłem do swojego samochodu kamerę ...

źródło: comment_166629353842S32WEa2Ile4Mz1pj4U9u.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
@rumcajs668: Nie posiadam multimetra, ale kupiłem dwa przełączniki z dwóch różnych źródeł i na obydwu było to samo, znaczy się zero reakcji. Ciężko mi powiedzieć jaki to typ. Jeśli masz w samochodzie podgrzewanie szyby to będziesz wiedział o co chodzi.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Niekumaty_: właśnie, podpina się pod wsteczny + . W nowych autach nawet tego nie trzeba bo informacja o włączonym wstecznym idzie z magistrali can. Wtedy kwestia przeciągnąć przewód od obrazu do wyświetlacza.
  • Odpowiedz
podpina się pod wsteczny


@coldee: tak, wiem, dziękuję za informację, ale u mnie jest to utrudnione (w każdym razie dla mnie, laika). Dlatego chcę po prostu zrobić przełącznik do włączania/wyłączania.
  • Odpowiedz
@Niekumaty_: prawdopodobnie chwilowe masz. Najprościej kupić przełącznik klasyczny, ale jego chcesz się bawić tym co masz, to zerknij sobie na schemat przerzutnika jk, wydaje się że by tutaj pasował.
  • Odpowiedz
Nie posiadam multimetra, ale kupiłem dwa przełączniki z dwóch różnych źródeł i na obydwu było to samo,


@Niekumaty_: Czyli to raczej nie uwalony przelacznik. Jestem elektrykiem ale nie samochodowym. Z tego co widze to moze byc problem w tym ze to nie jest typowy mechaniczny przelacznik ale elektroniczny. On daje sygnal w momencie nacisniecia (po nacisnieciu nie daje sygnalu) a elektronika samochodu robi reszte (nie daje przejscia-zwarcia caly czas)

Ale jak
  • Odpowiedz
na pewno "w środku" przełącznika jest płytka z obwodem scalonym, widzę to przez szpary.


@Niekumaty_: A ja NA pewno nie wiem co ona robi. Moze ona jest od tego zeby podswietlic kontrolke ze zlaczony?

Jak pisalem. Moze byc tak ze ten guzi potrzebuje zasilania non stop i jak ma to "dziala", Moze byc tak ze robi cos a reszte ogarnia elektronika samochodu. Bez miernika albo schematu guzika nic nie zrobisz.
  • Odpowiedz
@rumcajs668: problem jest dla mnie, a nie z samochodem. Ford Focus MK2.
Kamerka siedzi w podświetleniu tablicy, które jest w klapie bagażnika. Jakimś cudem podciągnąłem kable do monitora do podsufitki, ale potem musiałbym schodzić po słupku z powrotem do tyłu. Problem to niewystarczająco długi kabel oraz to, że przewód musiałby częściowo iść "na zewnątrz" karoserii. Nie bardzo mam ochotę rozbierać całą kanapę...
  • Odpowiedz
ale przy "klasycznym", nie mógłbym w czasie jazdy albo w czasie postoju na światłach, wrzucać na ekran podglądu z tyłu.


@Niekumaty_: bo?

Zes sie uczepil tych swiatel jak rzep psiego ogona :P

Podlacz pod zasilanie radia (przyklad) i przerywaj klasycznym wylacznikiem. Bedziesz se mogl wlaczac zawsze jak tylko stacyjka przekrecona :P
  • Odpowiedz