Wpis z mikrobloga

@Wojtas_elo: to nie są śruby? Niewyraźne, ale nie wygląda na nity. Pod lepszy dźwięk wyglusza się pod.
Nie kupuj dwudroznych głośników, jeżeli chcesz otrzymać lepszy dźwięk. Są zestawy z dodatkowymi obudowami na "tweetery/gwizdki", zagra to dużo lepiej z jakimkolwiek radiem, aniżeli dwudrożne.
@Wojtas_elo: to trochę komplikuje sprawę bo wygłuszenie blachy wewnętrznej najwięcej daje, natomiast po wykręceniu głośnika spokojnie połówkę tej blachy sięgniesz ręką i wygłuszysz, przynajmniej w części bezpośrednio za głośnikiem, a ta jest najważniejsza. Pamiętaj że nie musisz wyklejać wielkimi płatami. Tak jest oczywiście najlepiej, ale jak będziesz kleił z mniejszych kawałków, to też da radę. Najważniejsze to sięgnąć głęboko w tą dziurę ręką ze szmatką i odtłuścić blachę w środku. Potem
Pobierz KHOT - @Wojtas_elo: to trochę komplikuje sprawę bo wygłuszenie blachy wewnętrznej naj...
źródło: comment_1666366891kPGKqeybfhmsaxIscdpvDF.jpg
@KHOT: no nie bardzo, bo właściwe wygłuszanie powinno wyglądać jeszcze inaczej, a to stosowane w autach ze względu na komplikacje konstrukcji, to druga sprawa. Trzecia to jeżeli op @Wojtas_elo nie ma dostępu do nitownicy, można zastosować wygluszenie na blache i pod blachą(dokąd ręka sięga), tylko to nie spełnia swojej roli, a można powiedzieć że wspomaga efekt w max 5%.
@Haddi: czyli jak mam wykleić tylko blachę pod boczkiem to lepiej sobie odpuścić? Warto w takim razie w ogóle zmieniać radio i głośniki bo wszędzie czytam, że wygłuszenie najważniejsze i już zwątpiłem w słuszność operacji
@KHOT:
@Wojtas_elo: wygluszenie pod car-audio, a wygluszenie auta. Pod blache car audio, na blache auta.

Oczywiscie wygluszenie znacznie pomaga w poprawie jakości dźwięku, ale nie jest niezbędne. Zakup radio Alpine 9812rb(chyba że gdzieś sięgniesz 9815), przy tych radiach wyciągniesz max z fabrycznych. Jeżeli będzie za mało, wkładaj powerbass s-60c.
@Haddi: @KHOT:
dobra Mirki, poczytałem trochę i niektórzy sugerują, że najważniejsze jest obicie boczka drzwi (tapicerki od wewnątrz) oraz blachy do której mocowany jest głośnik, a zewnętrzną blachę poszycia samochodu można potraktować jako opcję. Prawda to?
@Wojtas_elo: no nie. Jeżeli chcesz wygluszyc auto, ok. Jeżeli chcesz coś zrobić w stronę car-audio, to nie. Wygluszenie drzwi najprościej tłumacząc, polega na zrobieniu z drzwi Komory oddającej dźwięk do środka, dodatkowo eliminując rezonans blach/-y.
@KHOT: @Haddi:
kolega z pracy powiedział mi, że jeśli nie mam dobrego dojścia do oklejenia wewnętrznego poszycia to żebym obudował głośnik wg poniższego rysunku (dorobiłbym tę "osłonę głośnika" i ją wygłuszył) zamiast tego klejenia wewnątrz. Wyizoluje to głośnik od jego drugiej strony więc fala akustyczna nie będzie uderzać w powierzchnie, z której wygłuszeniem mam problem - imo brzmi logicznie. Resztę bym oklejał bez zmian. Co sądzicie o tym?
Pobierz Wojtas_elo - @KHOT: @Haddi: 
kolega z pracy powiedział mi, że jeśli nie mam dobrego ...
źródło: comment_1666972133jATlrXvonqZzvyBS1jdcaC.jpg
@Wojtas_elo: pomijając głupi pomysł, fala akustyczna ma być jak najbardziej ukierunkowana do środka auta. Po to wyglusza się drzwi, aby zrobić z nich swoistego rodzaju subwoofer dla tonów średnich i niskich. Tym sposobem zabijasz możliwości każdego głośnika. Już lepiej okleić "dokąd ręka sięga".