Wpis z mikrobloga

Zastawiałem się ostatnio nad legalnością montażu takich zestawów. Przyjmijmy, że chciałbym przerobić swój zwykły rower na elektryka, ale jednocześnie nie chce męczyć się z tym limitem do 25 km/h i chciałbym zamontować coś o mocy ok. 500-750W, coś co dałoby radę rozpędzić pojazd do okolic 40 km/h, czyli de facto stałby się motorowerem elektrycznym. Czy taki wehikuł da się jakkolwiek potem zarejestrować? A czy jeśli ma się kwestie prawne gdzieś, to jak chętnie i skutecznie policja zatrzymuje takich delikwentów?

https://www.amazon.com/BAFANG-Electric-Conversion-Display-Battery/dp/B087TSNDKQ
#motorower #ebike #rowerelektryczny
jedlin12 - Zastawiałem się ostatnio nad legalnością montażu takich zestawów. Przyjmij...

źródło: comment_16659529230mW42lpc2AtEI88QLiYuPM.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
@jedlin12: nie zarejestrujesz. Dopóki nie robisz czegoś głupiego, to przypadkowa kontrola policji jest mało prawdopodobna. Za to jesteś w ciemnej, jeśli uczestniczyłbys w wypadku czy kolizji.
  • Odpowiedz
Poczytałem sobie internety na ten temat i nie ma absolutnie żadnej opcji do zarejestrowania przerobionego roweru na elektryczny motorower, problemy pojawiają się już na samym początku, bo nawet VIN'a nie ma, i nie ma możliwości nadania, a nie mówiąc o homologacji która jest 4 cyfrowa o ile nie 5cio cyfrowa kwotą.
  • Odpowiedz
A czy jeśli ma się kwestie prawne gdzieś, to jak chętnie i skutecznie policja zatrzymuje takich delikwentów?

Mnie jeszcze policja nigdy nie zatrzymała, mimo że jeżdżę dosyć egzotycznym rowerem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jedlin12: Problem polega na tym że silniki 250w są zbyt słabe do górzystych, w hubie 500w to takie minimum, jeśli jeździsz ostrożnie i masz dobrane bezpieczne trasy to się nie zastanawiaj. Wiadomo ryzyko zawsze jakieś jest że ktoś może cię je...., Można to zminimalizować, omijać zatłoczone, ruchliwe miejsca.
  • Odpowiedz