Wpis z mikrobloga

Chciałbym poradzić się z pomocą dotyczącą wyboru #opony całoroczne.
Pacjent to Hyundai Getz, koła w rozmiarze 175/65R14. Typowe trzecie auto w rodzinnie. Rocznie robi 2kkm i więcej stoi niż jeździ.
Opona ma być nowa i sensownie tania. Mówiąc sensownie mam na myśli, że nie chce kupować chińczyka, który na mokrym robi co chce, ale nie mam ochoty pakować się w segment premium.

Właściwie na ten moment waham się pomiędzy tymi modelami (ułożone od najtańszych)
-Nexen NBlue 4S (815,99zł )
-Dębica Navigator 3 (839,99 zł)
-Barum QUARTARIS 5 (887,99 zł)
-Fulda Multicontrol (892,00 zł)
-Hankook Kinergy 4S 2 (905,36 zł)
-Vredstein Quatrac 5 (953,85 zł)

Raczej przekonują mnie Hankooki, ale chętnie posłucham także Waszych opinii. Dzięki za pomoc!

#motoryzacja
  • 10
  • Odpowiedz
  • 0
@klark: @absoladoo: to teraz ciekawa sprawa. Faktycznie widziałem testy, w których nexen wypadł świetnie, ale też widziałem taki, w którym wypadł słabo.
Zwracam uwagę bardzo na trzymanie na mokrym, bo szczególnie w okresie zimowym jest to coś po czym jeździmy najczęściej
  • Odpowiedz
@kirk42: Hankook albo dębica. Hankooki w niektórych rozmiarach mają bardzo duże opory toczenia D w innych C. I w testach ogólnie jest to opona o wysokich oporach toczenia. Dębica z kolei ma niskie opory toczenia, przez producenta oznaczone literką C. Niska cena, dobrze dają radę w lecie w upały, na mokrym nic złego się nie dzieje. Świeży kapeć który miał premierę w 21r.
dębica będzie na pewno lepsza na śniegu.
  • Odpowiedz
Dębica lub Hankook, z obydwu będziesz zadowolony, ale już lepiej dopłacić do tych drugich. To marka z aspiracjami do premium, a Dębica to jednak klasa budżet.
  • Odpowiedz
  • 0
Finalnie wybrałem Hankook, nie udało mi się przekonać do niczego innego, a na wyższą półkę szkoda mi pieniędzy
  • Odpowiedz