Wpis z mikrobloga

@czarny_matt94: Tak, tutaj DAT chcemy zastosować, aby odbiorca w USA otrzymał fakturę za transport po dopłynięciu kontenera do portu. Przy CIF teoretycznie trzeba fakturować po załadunku kontenera na statek w porcie wyjścia.
  • Odpowiedz
@E_L_: ale przy DAT odbiorca musi wskazać port jako miejsce. W CIF ten port jest obligatoryjny, w DAT nie. Żebyś później nie miał przypału, że dostanie kontener a on ostatecznie nie został odprawiony, bo nie było np. miejsca uznanego czy jak to w USA wygląda i wy zostaniecie obciążeni ichnim mandatem skarbowym
  • Odpowiedz
@czarny_matt94: klient twierdzi, że przy CIF musi wystawiać fakturę w momencie wypłynięcia statku. Taką interpretację dostali z ich działu prawnego. Dlatego teraz trwa dyskusja odnośnie zmiany CIF na DAT, aby móc wystawiać fv za transport/towar w momencie kiedy kontener znajdzie się w USA
  • Odpowiedz