Wpis z mikrobloga

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd <<< znalezisko
Jak informuje Gazeta Wyborcza Lublin, wysokie ceny energii elektrycznej sprawiły, że na regularnych liniach trolejbusy są zastępowane przez autobusy spalinowe. Jazda trolejbusami po prostu się nie opłaca, a będzie tylko gorzej.

(...) Wyborcza opublikowała wyliczenia MPK Lublin dotyczące tego ile kosztuje jeden kurs autobusu spalinowego w porównaniu do kosztów kursu trolejbusu. Przykładem była trasa linii 161.

“O ile w czerwcu trolejbus na całej trasie zużywał prąd za 23 zł, o tyle już w sierpniu, czyli po podwyżce cen energii, koszt wzrósł do 81,51 zł. To blisko trzyipółkrotnie więcej. Dla porównania koszt oleju to 53,94 zł, czyli o 27,57 zł mniej. I to tylko na jednym kursie” – czytamy w tekście.


Lubelski ZTM policzył także, że dziennie oszczędność wynikająca z “uziemienia” trolejbusów to około 7 tysięcy złotych dziennie. Mnożąc tę kwotę razy 20 dni roboczych otrzymujemy już 140 tysięcy złotych oszczędności w skali tylko jednego miesiąca.

(...) Sytuacja jest o tyle groteskowa, iż do tej pory kursy trolejbusów były znacznie tańsze niż kursy realizowane za pomocą autobusów spalinowych, a dodatkowo władzom Lublina zależało także na aspektach środowiskowych i ekologicznych. Trolejbusy są bowiem pojazdami bezemisyjnymi (choć napędza je prąd pochodzący z elektrowni węglowych, a więc trudno nazywać to bezemisyjnością). Stolica województwa lubelskiego w ciągu kilku ostatnich lat zakupiła nowe trolejbusy oraz autobusy elektryczne. Te pierwsze już wylądowały pod płotem, czy podobna historia może więc spotkać elektrobusy?


#polska #lublin #komunikacjamiejska #trolejbusy #transport
BaronAlvon_PuciPusia - Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd <<< znalezis...

źródło: comment_16650659448aLPKiskdzh6X07AUQnR7C.jpg

Pobierz
  • 3