Wpis z mikrobloga

#audiofile
#audio
#gramofon

Mam nadzieję, że nie zostanę zbesztany jak to bywa na elektrodzie. Mirki posiadam gramofon Gs 461, po przeglądzie i wymianie wkładki. Chciałbym do tego skomponować zestaw, zacznijmy od kolumn bo w tym jestem bardziej zielony. Czy w budżecie 500 zł (używane oczywiście) jest coś wartego uwagi, czy jak to piszą eksperci tylko się zniechęcę. Odsłuch tylko do gramofonu, nie podłączam innych sprzętów, płyty: muzyka klasyczna, trochę elektroniczna, bez mocnych brzmień. Pomieszczenie ok 15m nie zależy mi na czystym brzmieniu i basie przy 100db, tylko spokojny odsłuch przy drinku. Szukać raczej kolumn podłogowych czy podstawkowe, na co dokładniej zwracać uwagę oprócz mocy i impedancji. Przejrzałem podobne tematy na forach do tego dedykowanych jednak poczułem się zrezygnowany ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 12
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bartes9: No to jak kupisz kolumny to nie podłączysz ich do gramofonu, musisz mieć wzmacniacz i to z przedwzmacniaczem gramofonowym.
@bthzz: Wiadomo, zdaję sobie sprawę, aż taki zielony nie jestem, wydaję mi się że najpierw lepiej kupić kolumny a potem dopasować do nich wzmacniacz, ale mogę się mylić.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bartes9:

@bthzz: Wiadomo, zdaję sobie sprawę, aż taki zielony nie jestem

@bartes9: No to już połowa sukcesu;)
Ja bym jednak najpierw poszukał fajnego wzmacniacza, zdaje się że bernard ma też wtyki din a większość wzmacniaczy ma gniazda rca, jeśli masz din to będzie Ci potrzebna przejściówka. Ja tam zawsze wolałem najpierw znalezc odpowiedni wzmacniacz a dopiero do niego dopasować kolumny. A czym dysponujesz teraz? Może będzie łatwiej coś polecić
@bthzz: Po odsłuchach kupiłem tannoy mercury m1, poszedłem za opiniami przekopując sporo wątków, samemu też przypadły mi do gusty i uważam że za 400 zł to dobry deal (oby nie było wtopy :p). Łatwo też ulepszyć wymieniając kondensator i okablowanie małym kosztem ale to wszystko w swoim czasie.