Wpis z mikrobloga

Mam obawy co do silnika fizycznego że prawidłowy feeling z prowadzenia zostanie jeszcze bardziej wykastrowany od tego co #!$%@? w gta v. Mam tu na myśli fizykę samochodów niczym jak by to były kartony przytwierdzone magnesem do jezdni bez jakiejkolwiek amortyzacji elementów zawieszenia na które mało co oddziałuje przy najechaniu na nierówność. A odnoszę się do klipu załączonego we wpisie a dokładnie do 02:52 gdzie jak byk widać że wygląda to gorzej niż podłym V które zaofeorwało nam pojazdy nie mające praktycznie sprężyn. I tak zaraz się zlecą wojownicy odnoszący się abym nie oceniał po filmie który przedstawia niedokończony produkt ale jestem święcie przekonany że właściwy silnik fizyczny został tam załadowany w pierwszej kolejności by móc działać dalej z zachowaniem npc, ścieżkami ruchu ulicznego oraz innymi wypadkowymi gdzie pojazd nie leci po sznurku oskryptowanej animacji/cutscenki itp. a szlify które się mogą ewentualnie pojawić to podrasowanie plików handlingów per pojazd które nijak się mają do tego jak samochód się zachowuje np. po najechaniu na krawężnik vid.rel (widoczny zerojedynkowy przeskok całej bryły wozu do góry, to samo jest w V niezależnie czy to twardy supercar czy pickup na potencjalnie miękkich amorach). Nie jestem psychofanem tego jak pojazdy zachowywały się w czwórce ale do momentu zobaczenia gameplayu z V żyłem w przekonaniu że własnie V będzie się opierało na zaktualizowanej i poprawionej fizyce z IV która chociażby symulowała pracę zawieszenia względem całej karoserii i jako tako dało się odczuć bujanie budą a w V wszystko jest zespolone ze sobą na sztywno. A odnoszę się do IV nie ze względu wyższości silnika fizycznego a tego że była to pierwsza częśc ery gta HD tak samo jak gta3 była początkiem ery 3d i tam od trójki vc sa , lcs , vcs zachowali ten sam silnik fizyczny (fakt faktem przez ograniczenia renderware) ale mimo wszystko może teraz zabrzmię głupio - samochody terenowe i ich zawieszenie w san andreas np. taki Rancher zachowywały się bez porównania lepiej niż cokolwiek w V (,) Więc analogicznie IV powinno być prekursorem dla dalszych części ale zapewne rockstar który już miał w planach ukierunkować serię w coś bardziej arcade posłuchał się bambików nie radzących sobie z miękkimi zawiechami amerykańskich krążowników i ich masą i to uśmiercili.... Nawet pierwszy Driver dawał więcej frajdy z jazdy niż poruszanie się w V :(
#gta6 #gta #grandtheftauto #gtavi #gta3 #gtasa #gtavc #gtaiv
s.....y - Mam obawy co do silnika fizycznego że prawidłowy feeling z prowadzenia zost...
  • 6
I tak zaraz się zlecą wojownicy odnoszący się abym nie oceniał po filmie który przedstawia niedokończony produkt ale jestem święcie przekonany że właściwy silnik fizyczny został tam załadowany w pierwszej kolejności by móc działać dalej z zachowaniem npc

@s-k-fantasyfactory: to jak prowadzi się dany samochód zależy od doboru odpowiednich parametrów. W san andreas były przechowywane w pliku handling.cfg.
@PieceOfShit: Jeżeli byś przeczytał cały wpis dokładnie to wiedział byś że mam wiedze na temat handlingów i wiem jakie są limitacje tych plików oraz tego o czym wspomniałem że nijak się mają do fizyki zachowania pojazdu jako całości a nie poszczególne parametry typu przyczepność, masa, promienie skrętów czy min. damping który jest wyłącznie ogranicznikiem by koło po kontakcie z przeszkodą nie #!$%@?ło w kosmos a i tak nie rzutuje to na