Wpis z mikrobloga

@XtcMaster: C (zwykły) potem obiektówka czyli C# lub C++ lub JAVA (zalezy na co targetujesz) po ogarnieciu jednego jezyka obiektowego reszta bedzie ci latwo przychodzic

Pascala nie polecam bo rozni sie znacząco od wszystkich obiektowych języków... ale jest latwiejszy to fakt
  • Odpowiedz
@japer: Python:? Dlaczego ?

@XtcMaster: Temat pojawia się wielokrotnie więc wkleję to co pisałem ostatnio:

Proponowałbym zacząć od Javy. Przerób kilka podstawowych tutoriali (jestem pewien, że uda Ci się znaleźć coś odpowiedniego w Internecie, a jak nie to na mirku bo ten temat pojawia się około raz na dwa dni). Gdy ogarniesz podstawy Javy bądź C++ (na początku są niemal identyczne), chodzi mi tutaj o pętle, warunki itp,
  • Odpowiedz
@marooned: jest prosty, uczy robienia wcięć, jest przenośny. Nie mówię, żeby trzeba się ograniczać. Tutaj nauka tylko uczy podstaw. Potem, gdy jest C i jemu podobne, to wtedy zaczynamy etap już nauki od strony technicznej. Potem dołożyć obiektowość, wzorce i można pisać programy :>
  • Odpowiedz
@japer: To co piszesz jest prawdą. Ale według mnie Python kompletnie nie nadaje się do nauki programowania. Dlaczego ?

-Jest przede wszystkim dynamicznie typowany, a w nauce programowania (nie konkretnego języka) warto wiedzieć czym się rózni int od stringa i że nie można tak łatwo robić z nimi kombinacji. Ta cecha od razu skreśla go z listy języków do nauki.

-Składnia pythona nie jest w cale tak podobna do składni innych popularnych obiektowych
  • Odpowiedz
@XtcMaster: Poświęć pół godziny na przejrzenie tagu, którego użyłeś. Sam w ostatnim czasie chyba pięć razy odpowiadałem na to pytanie, a pojawiało się więcej razy. Będziesz miał różne spojrzenia na sprawę.
  • Odpowiedz