Mógłby mi ktoś wytłumaczyć wewnętrzne linkowanie? Ruszyłem ze stroną zapleczową bez żadnego parcia na szybkie wzrosty, bardziej chodzi o zapoznanie się z narzędziami i zdobycie jakiegoś doświadczenia w ramach SEO. Czas i copywriter są, że tak powiem w przecenie, więc doświadczenie za darmo.
Dla uproszczenia załóżmy, że blog jest o jabłkach, pomarańczach i cytrynach. Mam trzy obszerne posty dotyczące każdego z owoców. Z nich wychodzą linki do postów o konkretniejszej tematyce, dotyczącej np. jabłek, czyli: 1. Jabłka, wszystko co musisz o nich wiedzieć. - główny post / pillar content linkuje do: 2. Rodzaje jabłoni, sztuka pielęgnacji/witaminy zawarte w jabłkach / dlaczego Polska jabłkami stoi linkuje do: 3. Na jakich rodzajach ziem najlepiej uprawiać jabłka? / korzyści z jedzenia jabłek / pomysł na przepis z jabłek
Tutaj pojawia się pytanie, bo o ile linkowanie z obszernego artykułu do bardziej szczegółowych wydaje się logiczne, w końcu ktoś czytający, może chcieć pogłębić wiedzę... o tyle:
Najbardziej zależy mi na wypozycjonowaniu fraz i artykułu kluczowego, pillar contentu, co w sytuacji kiedy jest więcej linków wychodzących z niego samego niż prowadzących do niego?
Czy google nie zacznie traktować tego artykułu jako mniej znaczącego w wewnętrznym Page Rank'u, bo np. do: "Dlaczego Polska jabłkami stoi", prowadzi więcej wewnętrznych linków?
Czy należy sugerować się logiką w wewnętrznym linkowaniu, na zasadzie że skoro ktoś wbił poczytać o rodzajach ziem, na których najlepiej uprawiać jabłka, to niekoniecznie interesuje go temat "czym jest jabłko i wszystko co musi o nim wiedzieć"... czy trzeba zawsze pilnować tej struktury, że do postów z kategorii najwyższej prowadzi zawsze więcej postów niż do kategorii niższych i analogicznie, do poziomu drugiego zalinkuje mniej niż do trzeciego?
Czy w ogóle to wszystko nie ma najmniejszego sensu i powinienem wywalić parę tysięcy na link building, żeby mój jabłkowy biznes miał się dobrze?
@zaxom: linkuj do głównego i zewnętrznie też. Te rozwinięte rób długimi ogonami i nie możliwe by te rozwinięte miały więcej linków wewnętrznych niż główny (ligiiczne) chyba że... Dasz go np w stopce i będzie na każdej podstronie (no chyba że masz tam nofollow)... To i tak nie da gwarancji na topy. Pakuj się dlugofalowo w kontent + linkowanie lub... Cpc
Poczytaj o pilar pages, content hub, page rank sculpting. Tego jest od groma w necie. Możesz tez zajrzec do blogów SEO w Polsce (są przykłady) albo tu: bit.ly/zgredobook
Ruszyłem ze stroną zapleczową bez żadnego parcia na szybkie wzrosty, bardziej chodzi o zapoznanie się z narzędziami i zdobycie jakiegoś doświadczenia w ramach SEO. Czas i copywriter są, że tak powiem w przecenie, więc doświadczenie za darmo.
Dla uproszczenia załóżmy, że blog jest o jabłkach, pomarańczach i cytrynach.
Mam trzy obszerne posty dotyczące każdego z owoców.
Z nich wychodzą linki do postów o konkretniejszej tematyce, dotyczącej np. jabłek, czyli:
1. Jabłka, wszystko co musisz o nich wiedzieć. - główny post / pillar content
linkuje do:
2. Rodzaje jabłoni, sztuka pielęgnacji/witaminy zawarte w jabłkach / dlaczego Polska jabłkami stoi
linkuje do:
3. Na jakich rodzajach ziem najlepiej uprawiać jabłka? / korzyści z jedzenia jabłek / pomysł na przepis z jabłek
Tutaj pojawia się pytanie, bo o ile linkowanie z obszernego artykułu do bardziej szczegółowych wydaje się logiczne, w końcu ktoś czytający, może chcieć pogłębić wiedzę... o tyle:
Najbardziej zależy mi na wypozycjonowaniu fraz i artykułu kluczowego, pillar contentu, co w sytuacji kiedy jest więcej linków wychodzących z niego samego niż prowadzących do niego?
Czy google nie zacznie traktować tego artykułu jako mniej znaczącego w wewnętrznym Page Rank'u, bo np. do:
"Dlaczego Polska jabłkami stoi", prowadzi więcej wewnętrznych linków?
Czy należy sugerować się logiką w wewnętrznym linkowaniu, na zasadzie że skoro ktoś wbił poczytać o rodzajach ziem, na których najlepiej uprawiać jabłka, to niekoniecznie interesuje go temat "czym jest jabłko i wszystko co musi o nim wiedzieć"...
czy trzeba zawsze pilnować tej struktury, że do postów z kategorii najwyższej prowadzi zawsze więcej postów niż do kategorii niższych i analogicznie, do poziomu drugiego zalinkuje mniej niż do trzeciego?
Czy w ogóle to wszystko nie ma najmniejszego sensu i powinienem wywalić parę tysięcy na link building, żeby mój jabłkowy biznes miał się dobrze?
Z góry, dzięki :D
#seo