Wpis z mikrobloga

zwrot czy reklamacja?

Mam mały dylemat związany z oddaniem Macbooka Air. Chciałbym dokonać zwrotu lapka i skorzystać z przywileju zakupu internetowego, tj zwrot do 14 dni od otrzymania produktu. Korzystam z niego już jakiś tydzień

Problem jest taki, że ostatnio pojawiły się na ekranie takie małe pęcherzyki powietrzne i ciągle ich przybywa z dnia na dzień. Wcześniej jak pracowałem z macbookiem firmowym to był podobny problem. Wytarcie ekranu ściereczką było rozwiązaniem tymczasowym, bo pęcherzyki z powrotem pojawiały się po kilku godzinach. Zgaduję, że tutaj jest to samo.

Zależy mi na tym, by otrzymać pieniądze z powrotem, nie chcę naprawionego sprzętu.

I teraz pytanie, co do procedury oddania sprzętu do Media Expert:
-oddać produkt w ramach zwrotu (do 14 dni). Co jeśli zauważą szkodę i mi potrącą pieniądze za nią, pomimo, że to nie jest kwestia złego użytkowania.
-oddać produkt w ramach reklamacji. Wtedy mam obawy, że tylko naprawią mi sprzęt i odeślą z powrotem. Mi zależy na zwrocie pieniędzy, nie laptopa. Wtedy 14 dni, które mi przysługiwały w ramach zakupu internetowego zdążą już minąć i nie będę mógł się do tego odnieść (chyba, że te 14 dni się restartuje wtedy).

#macbook #laptopy #komputery #mediaexpert #reklamacja
  • 7
@heimei: nic się nie resetuje od momentu otrzymania przesyłki zaczynaja się naliczać 14 dni, ja bym próbował w ten sposób jak nie pójdzie nic z tego to wtedy bym reklamował z tytułu rekojmi, zrób dobre zdjecia przed oddaniem sprzętu
@paranormalny: Bo się nie reklamuje tylko powołuje na rękojmie która ma lepsze ugruntowania prawne, i chociażby można domniemać posiadanie wady fabrycznej która to ujawnił się po korzystaniu z danego przedmiotu ( w pierwszym roku sprzedający musi udowodnić ze jest inaczej, natomiast w drugim roku trwania rekojmi obowiązek ten ciąży już na nas samych )