Wpis z mikrobloga

Kupiłbym se jakieś autko tak do 15k - 20k. Nie mam praktycznie żadnych wymagań oprócz klimy i tego żeby nie był przesadnie duży, ma to być dupowóz do podjechania gdzieś raz na jakiś czas żeby nie być zależnym od samochodów na wynajem. Wszedłem se na otomoto, ustawiłem jakieś filtry, znalazłem nawet kilka spoko aut. Problem w tym że zupełnie nie znam się na samochodach a chciałbym nie zostać wydymany xD a ja nie mam ani czasu, ani ochoty, ani wiedzy żeby jeździć, oglądać, sprawdzać dziesiątki samochodów, najchętniej kupiłbym pierwszego z góry ale wiem że tak się nie robi xD jak najlepiej podejść do tematu w takiej sytuacji?
#samochody
  • 13
@muadzik: ok, to w sumie jest jakiś trop, jedno z tych aut to faktycznie było u tego samego właściciela przez ostatnie 5 lat, ostatni przegląd miesiąc temu, brzmi to całkiem git.

A czemu unikać handlarzy? W sensie masz na myśli takich typowych Mirków handlarzy czy też firmy które się tym zajmują?
@Marmite: bo u handlarza nigdy nie wiesz co kupisz. Czy auto było posiadane z dwóch, czy ktoś sprzedał bo ledwo jeździło i Janusz kupił naprawił za pracę groszy byleby wyjechało i opchnie dwa razy drożej.
Jak gość miał auto 5 lat to sprzedaje bo chce coś lepszego, nowszego, znudziło mi się, powiększyła się rodzina itp., albo tak #!$%@?ł że już boi się jeździć;) nigdy nie wiesz. Przegląd nic nie mówi o
@Marmite: z daleka od komisów, odpuść auta zza granicy. Kup coś z prostym silnikiem benzynowym, jak ma być dupowóz to najlepiej nawet bez turbo. Poszukaj listy usterek w necie (prawie każda marka ma swoją grupę/forum), sprawdź czy w okolicy masz polecanego mechanika i ile kosztują usługi/części i czy są dostępne

Zapoznaj się z historią auta (polskie mają w miarę pewną historię), obejrzyj je z grubsza ale też w tej cenie nie
@muadzik: @lovelas321: @powaznyczlowiek: dzięki wielkie za rozbudowane opisy, już jestem chociaż minimalnie mądrzejszy w temacie.