Wpis z mikrobloga

Założyłem sobie konto na amazon.pl i kupiłem 2 rzeczy. Przyszły w dwóch oddzielnych paczkach - niby ja i tak nie płaciłem za przesyłkę to koszt nie mój, ale organizacyjnie lepiej jak paczka jest jedna.
Jeden z produktów całkowicie OK, drugi karton rozwalony, klejony taśmą, wyglądało jakby auto po tym przejechało i ktoś to potem sklejał taśmą pakową, skąd mam wiedzieć czy w środku czegoś nie brakuje, no i nie jest to wina kuriera, bo karton zewnętrzny OK, to co było w środku i opakowanie producenta klejone i zgniecione (żaden outlet to nie był, LEGO). Zrobiłem zwrot, oddali kasę. Po kilku dniach zamówiłem z amazon, ale UK inną rzecz, bo była tam najtaniej, odkryłem, że można się tam zalogować danymi z amazon.pl, wpisałem dane wysyłki do polski i żadnego nawet komunikatu, ze coś może być nie tak. Po 2 dniach otrzymałem emaila, że moje konto zostało zamknięte i zamówienia anulowane. Ale o dziwo po tygodniu czy dwóch ten przedmiot z amazon.uk dostałem, stan bardzo dobry i jestem zadowolony z niego. Próby pisania na support kończą się zlewaniem tym samym "twoje konto zostało zamknięte z powodu naruszenia naszych zasad". Na pytanie o to, która zasada, jak, co, w kółko to samo odpowiadają - "z powodu naruszenia zasad". Całkowicie nie polecam. Niby obsługa klienta jest dla nich ważna, ale to tylko na pokaz, bo odpowiadają, ale treść w kółko ta sama jakby bot pisał. F-vat za zamówienia nie można się doprosić - mam sobie pobrać z systemu, ale do systemu się nie można zalogować bo "konto zostało zamknięte z powodu naruszenia zasad". Czy to w ogóle jest legalne? Mają obowiązek wystawić fakturę lub rachunek. Nie polecam, szkoda na nich zachodu nawet jak jest trochę taniej niż w innym normalnym sklepie. Sprzedawca za każdym razem nie jakiś zewnętrzny, gdzie oni są tylko platformą, ale oni bezpośrednio.
#amazon
#oszukujo
#amazonprimevideo
#zakupy
#lego
  • 19
  • Odpowiedz
@Exklusiw: bez powodu konta nie zamykają. Jesli sprobowales na nich machnac chargeback albo coś o czym nie wiemy to ci konto zamkną. Bez powodu tego nie robią.

od wielu lat mam konto na wszystkich platformach w kazdym kraju i nigdy nic takiego nie zrobili.
  • Odpowiedz
Nic nie kombinowałem, żaden chargeback. Płaciłem kartą z revoluta za kazde z limitem ustawionym ciut powyżej kwoty zamówienia. Za każde sobie pobrali bez problemu kasę. Jedynie za ostatnie zamówienie próbowałem kliknąć w revolucie, że nie dostałem, żeby mi oddali kasę, ale to już po informacji, że konto zamknięte, zamówienia anulowane.
  • Odpowiedz
@Exklusiw: Jeżeli kupiłeś 2 rzeczy w jednym zamówieniu to czasem nie musisz ich obu zwrócić w jednej paczce zgodnie z ich regulaminem? Jeśli odesłałeś tylko jeden to może uznali, że jesteś oszustem, szczególnie jeśli zrobiłeś zwrot przy pierwszym zamówieniu ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@CCCCC: W systemie dało się wybrać co zwracam i na tej takiej karcie zwrotu był tylko jeden z tych produktów, była też prognozowana kwota zwrotu, itd. wszystko się zgadzało, oddali kasę za ten jeden produkt
  • Odpowiedz
@Exklusiw: a probowales na czacie albo telefonicznie?
ogolnie #!$%@? jest amazon. totalna wyjebka na jakosc pakowania, obnizka za uszkodzenie od reki niby, ale slaba i % od kwoty netto (co to kuzwa za #!$%@? polityka obnizenia ceny od kwoty netto xD)
  • Odpowiedz
@Fate-of-Furia: jak % to wychodzi na to samo czy od netto czy brutto, jak kwotowo to nawet netto lepiej. Nie próbowałem tego. No z 10 wiadomości emailem i na czacie, zawsze to samo "naruszenie zasad", więcej nie mogą powiedziec
  • Odpowiedz
@Exklusiw: to lipa. jak nie miales prime wykupionego to nowe konto, albo dzwonic az w koncu napisza jaka to byla zasada lub odblokuja.
a z %to cos ci sie matematyka pomylila.
jak placisz za towar 1000zl to jest brutto. 20% z tej kwoty to 200 zl, ale zwrot masz od netto. netto to zaleznie od vatu na dana rzecz, ale najczesciej 23%, czyli netto cena 770zl a 20% z niej to
  • Odpowiedz
@Fate-of-Furia: No nie do końca. Bo niby gdzie się podział ten VAT? Jak oni Ci coś sprzedali za 770, a potem obniżyli o 154, to ten VAT się liczy od kwoty, którą rzeczywiście zapłaciłeś, czyli od tej pomniejszonej. Czyli płacisz i mniejszą cenę netto i VAT tez proporcjonalnie, czyli też 20% mniej samego VATu. Powinni wystawić f-vat korygującą i nowy VAT na niej. Chyba, że to o czym mówisz to nie
  • Odpowiedz
Na przyszłość rozdzielaj tekst enterem bo ciężko się to czyta.

W zasadzie przez to nie przeczytałem w ogóle co napisałeś xD


Na przyszłość rozdzielaj tekst enterem, bo ciężko się to czyta.

W zasadzie przez to nie przeczytałem w ogóle, co napisałeś. xD

@GrafikaUltraHaDe: Mówisz o interliniach, tudzież przerwach międzywierszowych, które można wstawić naciskając dwa razy enter.

Swoją drogą, to ogarnij kwestię przecinków, bo ciężko się czyta twoje wypowiedzi. ( ͡°
StaryWedrowiec - > Na przyszłość rozdzielaj tekst enterem bo ciężko się to czyta.

W...

źródło: comment_16597671819fMWNDRDNuPwVOQTJa7dpA.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Exklusiw: faktura korygujaca. moze z platnikami vat jest inaczej, ale zwykly konsument nie zwraca na to uwagi. to sa amazonowe zasady od czapy. kupilam cos u nich 2x wiec nie mam doswiadczenia za duzo, ale jesli cos co chce kuoic nie bedzie duzo tansze niz gdzies indziej to nie mam zamiaru nic wiecej tak brac
  • Odpowiedz
@Exklusiw: co kilka dni te same posty a wy się dalej nie uczycie. No i warto zamawiać o 2 zł taniej, czy jak większość nawet drożej, kosztem pracowników i dostawców? Może jak wpadną w kryzys to dupę ogarną.
  • Odpowiedz