Wpis z mikrobloga

Zmotoryzowane Mirki i Mirabelki,
mam pytanie dotyczące zabezpieczeń antykradzieżowych samochodu.
Obecnie w swoim autku, mam fabryczny immobilizer, opcjonalny (fabryczny) alarm, wyłączony dostęp "bezkluczykowy" i ubezpieczenie AC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z racji tego, że AC nie zrekompensuje mi czasu oraz wszystkich kosztów, jakie musiałbym ponieść w związku z utratą samochodu, to zacząłem się zastanawiać nad dołożeniem kolejnego, pozafabrycznego zabezpieczenia antykradzieżowego.
Podejrzewam, że nasili się skala kradzieży samochodów (ale i nie tylko) w związku z rosnącymi cenami nowych i używanych samochodów, rosnącymi cenami części oryginalnych i zamiennych oraz pogarszającą się sytuacją ekonomiczną naszego społeczeństwa. Obawiam się, że znowu co chwilę, jak w latach 90. ub.w., będzie słychać, że komuś w okolicy skradziono samochód.
Zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami oferowanymi przez firmy:
niedźwiedź-lock E-JOYLOCK
lub przez
zabezpiecz-auto CANLOCK

Które z powyższych rozwiązań będzie bardziej uciążliwe dla potencjalnego złodzieja i w większym stopniu utrudni kradzież samochodu?
Może ktoś z Was posiada takie zabezpieczenie i może chociaż podzieli się doświadczeniem, czy przykładowo dla użytkownika jest to też w jakiś sposób uciążliwe?

c.....i - Zmotoryzowane Mirki i Mirabelki, 
mam pytanie dotyczące zabezpieczeń antyk...

źródło: comment_1659703167fC0HorZNmsvOhGkWgpEZY8.jpg

Pobierz
  • 6
@ciuplowski:
Blokada skrzyni biegów na kluczyk jest ciężka do obejścia, ale też wymaga dodatkowego inputu ( wciśnięcie blokady przy wysiadaniu lub przekręcenie kluczyka przy wsiadaniu )
Natomiast jest to fizyczny kluczyk i bez niego jedynie co złodziej zrobi to ruszy na zablokowanym wstecznym w drzewo.

Prawda jest taka że jak ktoś bardzo się uprze to ukradnie każdy samochód...
Np. blokadę skrzyni biegów możne próbować piłować lub lockpickować... ale to nie zajmuje
@gorbak: Mechaniczne zabezpieczenia, jak bolec na wybieraku skrzyni biegów, tudzież zawór na układzie hamulcowym, miałem w poprzednim aucie. Obecnie wybierak skrzyni automatycznej jest elektroniczny, także mechaniczne zabezpieczanie nic nie wniesie. Nie istnieje już firma, która robiła zabezpieczenia/zawory na układzie hamulcowym (jeżeli się nie odbezpieczyło blokady, to po wciśnięciu hamulca dwa koła po przekątnej pozostawały zblokowane, co uniemożliwiało kontynuowanie jazdy, holowanie, bądź wciągnięcie na lawetę). Tak, ukrycie wrażliwych elementów zabezpieczających jest istotne,