Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Czy #banki mogą używać botów, czy trafiła mi się jakaś nagonka i próba wciśnięcia kredytu? A może jakiś scam?
Dzwoni wczoraj jakiś nieznany numer, odbieram. Rozmowa mniej więcej taka:

Bank: Dzień dobry, Imię Nazwisko, dzwonię z banku X, czy dodzwoniłm się do Pana Imię Nazwisko?
Ja: Tak, przy telefonie.
B: Uprzedzam, że rozmowa jest rejestowana.
J: Dobrze, słucham
B: Dostałam informację, że jest Pan zainteresowany dodatkowymi środkami, bla bla bla...
J: To chyba jakaś pomyłka, bo nie wypełniałem, żadnych wniosków, ani nie klikałem nic w aplikacji.
B: Może Pan uzyskać dodatkowe środki na dowolny cel, wystarczy tylko...
J: To musi być pomyłka, nie potrzebuję dodatkowych środków.
B: Mamy przygotowaną dla Pana ofertę z dodatkową kwotą...
J: Ale powtarzam Pani, że nie potrzebuję dodatkowych środków i musi być to pomyłka, bo nie klikałem nic na stronie banku. Rozumie Pani?
B: Oferta jaką przygotował nasz bank...

W tym momencie się rozłączyłem. Powtarzałem babie trzy czy cztery razy, że to pomyłka i dziękuję a ta dalej jak automat nadawała. Dodam, że Pani podała się za osobę z banku w którym mam konto osobiste i firmowe, więc zmyliło to moją czujność. Dodatkowo po wpisaniu numeru w google wyskoczyło "ściąganie długów".
  • 1
@StormtrUper: to nie musiał być bot, tylko desperacja + wymogi. Tzn. od ludzi z infolinii często wymaga się, żeby drążyli temat i negatywną odpowiedź dostali kilka razy, w przeciwnym wypadku mogą dostać niższą ocenę za "jakość" i tym samym np. stracić premię. Jedni doradcy potrafią takie rozmowy prowadzić bardziej umiejętnie, inni mniej.