Wpis z mikrobloga

fajna rzecz w sprawie 3dsecure w #banki #bankowosc . sprawa dotyczy millenium. właśnie dostałem sms, że niedługo (nawet nie wiadomo kiedy, na stronie nic nie ma) MUSZĘ mieć aplikację mobilną banku, bo inaczej nic nie zrobię ze swoimi pieniędzmi. kody sms przestaną być wysyłane, tylko autoryzacja w aplikacji.

otóż, drogi millenium - serdecznie mówię nie i już w tym tygodniu zamykam konto. to jest (nawet nie trochę, a dużo) oburzające, że bank wymusza na mnie posiadania określonego aparatu telefonicznego z aplikacją, która nie wiem co robi z moimi danymi.
nigdy nie logowałem się przez telefon (przeglądarka) i tym bardziej nie zamierzać mieć elektronicznego portfela, bo jakiś bank sobie postanowił zrobić oszczędności na wysyłaniu sms.

dziękuję za parę lat współprac i żegnajcie. konto moje i dziecka idą do innego banku
  • 9
kody sms przestaną być wysyłane, tylko autoryzacja w aplikacji.


@Hjuman: No to niedługo będziesz trzymał kasę w mieszku xD Autentykacja za pomocą SMS nie jest zbyt bezpieczna więc wszystko idzie w kierunku aplikacji. Fajnie gdyby to szło w stronę 2FA niezależnego akurat od apki banku no ale...
oburzające, że bank wymusza na mnie posiadania określonego aparatu telefonicznego z aplikacją


@Hjuman: Teraz się budzisz że w 2022 nieposiadanie smartfona utrudnia życie równie co brak internetu? Aż dziwne że SMS ci nie przeszkadzały, przecież wymuszają na tobie posiadanie numeru telefonu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@L3gion: nie, przeszkadza mi to:
1) używam aktualnie tylko służbowego. brak możliwości instalacji zewnętrznych aplikacji.
2) nawet jak zechcę nosić dwa telefony, to iphona nie chcę, a android u mnie z automatu idzie na roota. i zgadnij co - nie można używać aplikacji bankowych.

a sms - jednak zaryzykuję atak na duplikat sim. tak samo jak codziennie ryzykuję poprzez logowanie się przez przeglądarkę na pc.
po mojemu jest to wynik kombinacji
@Hjuman: Ostatecznie rozbija się to o fakt że nikt nie będzie dostosowywał całego kierunku firmy do 1% (no dobra, może z 5%) klientów jak ty. Wyniki pokazują że większość klientów apkę ma i używa ¯\_(ツ)_/¯

po mojemu jest to wynik kombinacji zarządu z cięciem kosztów, a nie sprawienia przyjemności klientom


Po twojemu to jest na chłopski rozum. Napisanie, utrzymanie i zabezpieczanie na bieżąco rozwiązania 2FA przez dział IT kosztuje więcej niż
@L3gion: pisze po mojemu, bo jedyne informacje, jakie mam w tej chwili, to sms z banku w którym jasno napisali: "Do zatwierdzenia transakcji wymagane będzie korzystanie z aplikacji mobilnej". wymóg 2FA idzie z unii, dlatego muszą mieć albo aplikację, albo tokeny, albo właśnie sms. DO WYBORU. sama apka jest najtańsza dla banku, skoro i tak w standardzie i w modzie jest posiadanie własnej apki. PSD2, SCA NIE WYMUSZAJĄ POSIADANIA JEDYNIE APLIKACJI