Wpis z mikrobloga

#vps #hosting #nazwapl #serwery #cloud

Miałem w firmie nazwa.pl usługę ważną do 26.06.2022.

Całe moje szczęście, że zapamiętałem dokładnie, do kiedy jest ważna, bo już 14.05.2022 (6 tygodni przed upływem terminu ważności usługi) otrzymałem e-maila:

Prosimy o opłacenie usług najpóźniej do dnia 2022-05-17 za pomocą płatności elektronicznej poprzez kliknięcie w link „Opłać teraz” lub też za pomocą tradycyjnego przelewu bankowego. W przypadku nieuregulowania płatności w terminie, usługi zostaną wyłączone po zakończeniu bieżącego okresu abonamentowego, a wszelkie dane, które one zawierają, zostaną nieodwracalnie usunięte.


15.06.2022 (2 tygodnie przed upływem terminu ważności usługi) otrzymałem kolejnego e-maila:

Prosimy o opłacenie usług najpóźniej do dnia 2022-06-18 za pomocą płatności elektronicznej poprzez kliknięcie w link „Opłać teraz” lub też za pomocą tradycyjnego przelewu bankowego. W przypadku nieuregulowania płatności w terminie, usługi zostaną wyłączone po zakończeniu bieżącego okresu abonamentowego, a wszelkie dane, które one zawierają, zostaną nieodwracalnie usunięte.


A dopiero 26.06.2022 (dzień zakończenia terminu ważności usługi) przyszedł mail:

informujemy, że nie odnotowaliśmy wpłaty za kolejny okres abonamentowy dla usługi XYZ. Z uwagi na brak opłaty powyższa usługa została zablokowana.


@nazwapl_tk Tak się zastanawiam: dlaczego wysyłacie do klientów wiadomości na 1-2 miesiące przed terminem sugerujące, że TRZEBA opłacić proformę przed czasem zakończenia abonamentu? Nie przypominacie, kiedy usługa kończy swoją ważność. Zamiast tego widnieje informacja o nieodwracalnym usunięciu danych.
Jako klient wolałbym zobaczyć przypomnienie do kiedy moja usługa jest ważna, z sufitu wymyślone wcześniejsze terminy płatności tylko wprowadzają zamieszanie.
  • 2
@orle: Proformy na przedłużenie usług generowane są automatycznie na 10 dni przed wygaśnięciem usługi. Zdarza się sytuacja w której Klienci generują proformy samodzielnie w Panelu, klikając -> opłać przy usłudze, co powoduje wcześniejsze jej wygenerowanie. Jak było dokładnie w Twoim przypadku - odezwij się przez PW do mnie, sprawdzę.

W każdej chwili możesz także zweryfikować termin ważności swojej usługi w Panelu Klienta. Nie potrzebujesz do nas w tej sprawie dzwonić -