Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Postanowiłem wymienić sam tarcze i klocki w samochodzie. Z mechaniką miałem zawsze tyle wspólnego co z ruskim baletem, ale lubię uczyć się nowych rzeczy.
Przygotowałem się merytorycznie, poczytałem w necie, obejrzałem kilka filmików jak się chłopy z tym szarpią.
Przez tydzień buszowałem po arregro.
Kupiłem brakujące narzędzia. Smary. Cleanery. Nawet praskę do cofania tłoczków, bo jak znam swoje szczęście, numer z cofaniem śrubokrętem by mi nie wyszedł.
Wybrałem porządny zestaw tarcz z klockami.
Dzień przed zwizualizowałem sobie wszystko myślowo step-by-step.
Nadszedł d-day.
Podniosłem samochód, zabezpieczyłem, żeby nie zjechał (już raz mi się z pondośnika #!$%@?ł, taki ze mnie specjalista) zdjąłem koło.
Zdjąłem zacisk, jakoś puścił. Nawet tarcza zeszła bez szarpania, fajno. Wyczyściłem piastę.
All happy idę po nową tarczę, niosę, już mam zakładać, rzut oka na zdjętą.
Coś nie gra. Przymierzam.
Za mała.
#zalesie #samochody #bekazpodludzi ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Pobierz
źródło: comment_1655218026k9iQoWoVp1DZt0YZKH6HJN.jpg
  • 9
@ziemniag: szczególnie japońce, jeden model, a układów kilka i to jakby było jeszcze że tylko wersja sportowa ma inne, ale nie, zwykłe też po kilka rozmiarów. Weź tu potem po taniości kup zacisk albo jarzmo używane.
@Pangia: klasyczne układy hamulcowe są proste w obsłudze i naprawach. Zapoznanie z teorią wystarczy, doświadczenie też się przydaje ale nie jest niezbedne, dla przykładu: można regenerować samemu zaciski ale z doświadczenia wiem że to na dłuższą metę nic nie da i problem powróci, lepiej nowe dać i mieć spokój kilka lat.
można regenerować samemu zaciski ale z doświadczenia wiem że to na dłuższą metę nic nie da i problem powróci


@dezerter10: Bzdury opowiadasz.

Jak się daje tylko nowe uszczelnienia na skorodowany/przytarty tłok, i dobrze sie tego nie wyczysci to rzeczywiście robota bez sensu.

Jak się zrobi regenerację porzadnie to będzie dzialac tyle samo co nowy zacisk. Regeneracja odpada tylko wtedy gdy w samym korpusue zacisku, w miejscu na uszczelnienia sa wzery

lepiej
@Mistrzrozkimnki: tak tak. Pewnie że będzie działał...
Praktyka tego niestety nie potwierdza. Jak już to tłoczków i prowadnic jeśli pojawi się korozją to nie czyści się tylko wymienia to raz. Nie będzie działać tyle co nowy bo przy każdym czyszczeniu zawsze zejdzie z wymiaru, pojawiają się dodatkowe luzy a w skrajnych sytuacjach - mój faworyt fiat, zaciski często w dobrym stanie ale otwory pod prowadnice tak skorodowane że po czyszczeniu zbyt
Praktyka tego niestety nie potwierdza.


@dezerter10: Moja praktyka (8 lat w zawodzie) mówi co innego

Jak już to tłoczków i prowadnic jeśli pojawi się korozją to nie czyści się tylko wymienia to raz


@dezerter10: Źle mnie zrozumiałeś, dla mnie to oczywiste. Porządnie czyści się korpus zacisku, a skorodowane/ przytarte tłoki i prowadnice wymienia.

Nie opłaca się robić samemu regeneracji, w domowych/warsztatowych warunkach bo to chwilowa naprawa zajmująca sporo czasu, policz