Wpis z mikrobloga

Pytanie do użytkowników pomp ciepła haier.
Otóż mam problem z podłączeniem pompy obirgowej. Jest podłączona zgodnie z instrukcją na 5 i 6 pinie natomiast centrala przekazuje na nią prąd tylko i wyłącznie gdy jest ustawiona na tryb tank.
Chciałbym aby pompa działała cały czas podczas pracy pompy ciepła, a zawór trójdrożny po nagrzaniu cwu do żądanej temperatury przestawiał się i pompa obiegowa cały czas pracując tłoczyłaby ciecz na ogrzewanie. Miał ktoś z Was taki problem? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#haier #pompaciepla
  • 10
@YEPs: Nie znam się na haier, ale w mojej pompie jest temp zewnętrzna powyżej której obiegówka nie chodzi bo szkoda kasy. Obiegówka powinna chodzić aby zmierzyć temp w podłodze i wiedzieć czy grzać, ale skoro na zewnatrz jest ciepło to pewne jest ze nie trzeba grzać i nie trzeba marnować energii na obiegówkę. Domyślnie jest chyba 20 stopni
@YEPs: Jak chcesz konkretnej odpowiedzi to podaj model tej pompy, bo sam producent to za mało.

A tak ogólnie - masz podpiętą pompę pod złącze pompy CWU lub zaworu CWU, jeżeli pompa obiegowa ma pracować niezależnie od trybu pracy pompy ciepła to ma być podpięta jako pompa zbiornika buforowego. Ale oczywiście rozumiem, że po stronie układu hydraulicznego wszystko jest w porządku - tzn. nie ma drugiej pompy w szeregu lub pomiędzy
@Xargo1: Pompa Ciepła HAIER 8,0 kW AU082FYCRA(HW)
Pompe podpiąłem pod 5 i 6 dodaję schemat instalacji.

Hydraulicznie wszystko ok, zależy mi tylko aby pompa po nagrzaniu wody użytkowej nadal pracowała, bo w obecnej chwili pompa wyłącza się gdy woda użytkowa ma żądaną temperaturę, a zawór trójdrożny przestawia się (czyli zawór ok, a pompa nie) dopiero testuję, ale pytanie czy faktyczni3 jak temperatura na dworze będzie poniżej 20 to pompa będzie chodzić
YEPs - @Xargo1: Pompa Ciepła HAIER 8,0 kW AU082FYCRA(HW)
Pompe podpiąłem pod 5 i 6 d...

źródło: comment_1654275028G7koPXVHnKOM6gYZpvJRj6.jpg

Pobierz