Wpis z mikrobloga

#samochody #mechanikasamochodowa #ford
Dotyczy forda fusion w wersji amerykanskiej (eu mondeo mk5)
1. Czy skrzynie w przedliftach (dzwignia) i poliftach (pokrętło) to te same skrzynie z innym selektrem czy czyms sie roznia?
2. Auto ma dziwne losowe skoki napiecia nawet do 17v, alternator regenerowany, regulator napiecia wymieniany, caly alternator podmieniany na inny uzywany. Bez efektow. Gdzie szukać przyczyny?
3. Dziwne wycie na pierwszych biegach przy ciśnieciu na max obroty to normalnka w przedliftowym 2.0 ecoboost? Na kilku filmach na yt tez to slyszalem.
  • 25
  • Odpowiedz
Czy skrzynie w przedliftach (dzwignia) i poliftach (pokrętło) to te same skrzynie z innym selektrem czy czyms sie roznia?


@Quest: W przedliftach masz 6f35 w benzynie (hydrokinetyk) i DCT451 w ON (powershift).
W poliftach gdzie jest pokrętło masz tzw A8 (hydrokinetyk 8 biegowy, nowej generacji).

2. Auto ma dziwne losowe skoki napiecia nawet do 17v, alternator regenerowany, regulator napiecia wymieniany, caly alternator podmieniany na inny uzywany. Bez efektow. Gdzie szukać przyczyny?
  • Odpowiedz
natomiast co do ilosci biegow to amerykance mialy chyba dalej 6 biegów w polifcie z pokrętlem bo wszedzie w necie widze takie info


@Quest: Pytasz o Amerykański lift z bodajże 2015 roku (co dodali listwe między światłami z tyłu) czy ten globalny z 2018 roku?
  • Odpowiedz
@Quest: ad2. Adaptacja aku zrobiona? Tam komputer steruje w jaki sposób ma ładować aku. Ktoś modyfikował ustawienia sterownika aby wyłączyć start/stop?
ad3. chodzi o dźwięk silnika?
  • Odpowiedz
caly alternator podmieniany na inny uzywany. Bez efektow. Gdzie szukać przyczyny?


@Quest: JAk gdzieś masa się urywa, to napięcie może skakać. Kwestia gdzie je mierzysz, bo na samym altenatorze może być faktycznie wysokie, ale na baterii zapewne nie podskoczy powyżej 14.5V
  • Odpowiedz
@Quest: na różnych biegach samochód może różnie się zachowywać ze względu na rożne limitery. Ja mam diesla z zmienną geometrią i limiterami jak dobrze pamiętam na pierwszych 2 biegach aby skrzyni nie rozwaliło i to czuć jak się wkręci na wyższe obroty
  • Odpowiedz
@Quest: a co do tych napięć to przeprowadź adaptację aku
* włącz zapon bez uruchamiania silnika
* naciśnij przycisk TYLNEGO światła przeciwmgłowego 10 razy, On > Off > On > Off > On > Off > On > Off > On > Off.
* naciśnij przycisk świateł awaryjnych 10 razy
* wyłącz zapłon i ponownie włącz bez uruchamiania silnika.
* ikona akumulatora powinna się zaświecić i błysnąć 3 razy - jeśli
  • Odpowiedz
@Quest: a kurde racja
instrukcja na rynek USA
Get in vehicle, close doors
Turn on ignition (but don't start)
Wait for battery light to come up
Flash brights 5 times
Press and release brake 3 times
Battery symbol on dashboard should flash after 5-10 seconds
jak masz forda warto kupić kabelek do forscana
  • Odpowiedz