Wpis z mikrobloga

@Zeronader: 1. Nope. Przynajmniej nie w takiej formie jak aktualnie. Jest wykorzystywany do prostszych projektów, ale nie zauważyłem aby nagle w ofertach pracy się pokazywał głównie Flutter, a nie Swift/Kotlin. Czasami się pojawia jako „nice to have”, ale oferty stricte na Fluttera to na razie zdecydowana mniejszość
2. SwiftUI jest na razie wykorzystywany w niektórych projektach i jako tako daje radę. Na pewno warto go znać, ale można go używać od
@Prism2772: Z tego co zauważyłem, to jest troche różnicy między storyboardami, a swiftUI.
SwiftUI bardziej do mnie przemawia, bo wole cały UI pisać ręcznie niż jakimś upośledzonym wyklikiwaniem opcji.
Dlatego się zastanawiałem w którym podejściu uczyć się pisać na ios, bo zakładam, że komuś doświadczonemu przejście z jednego na drugie nie sprawia problemu.
@Zeronader:

1. xD skończy dokładnie tak samo jak wszystkie poprzednie rewolucyjne multiplatformowe rozwiązania jak Xamarin, Cordova, ReactNative, Ionic itp. czyli jako margines wykorzystywany przez garść entuzjastów
2. To zależy, np. u nas wszystkie nowe projekty już lecą w SwiftUI, ale nikt nie będzie się bawił w przepisywanie starszych które są w utrzymaniu. Ale z kolei w leciwych projektach też raczej nie spotykałem storyboardów - jeżeli bardzo chcesz Interface Buildera to używa
@Zeronader:

Zgadzam się w 100% z przedmowcami. Dodam tylko od siebie, że bardzo dużych aplikacji jest napisanych z wykorzystaniem UIKita i nie jest to możliwe/nie ma podejmowanych nawet prób przepisania ich na SwiftUI.

Sam pracuje w takim projekcie i wspieramy jeszcze iOS 12 więc nawet nie ma tematu w tym względzie. Dodatkowo nawet jeśli zostaną porzucone starsze wersje (powiedzmy 12,13) to aplikacja nie będzie przepisywana, bo jest za duża żeby wszystko
@Zeronader: ja się nie zgadzam z przedmówcami, widzę że flutter się rozwija bardzo mocno, coraz więcej firm takze w dużych w to wchodzi, brakuje ogarniętych ludzi. A z xamarinem czy cordovą żeby to porównywać to chyba ktoś w życiu fluttera nie widział, flutter jest pierwszą taką technologią która naprawdę działa.
u mnie w pracy większość nowych mobilnych projektów to teraz flutter, po znajomych widzę że u nich też podobnie
2. może