Aktywne Wpisy

M4rcinS +156
Eh, muszę to zrobić. Ten januszex mnie dobija. Obiecują podwyżkę od 5 lat i nic. Przychodzę dzisiaj z wypowiedzeniem umowy. Zobaczymy co szef na to powie. Jestem aktualnie jedyną osobą na dziale która bez niczyjej pomocy da sobie radę, bo reszta to nowe osoby. Miałem je uczyć, ale wali mnie to. Obieram od razu cały mój urlop i wypadam z tego gówna zwanym firmą. Po 16 opiszę wam co i jak.
#
#
ekdisu +1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...





1. Czy Flutter wchodzi z kopyta do Mobile dev i będzie zastępywał jakieś programowanie natywnie w swifcie czy innych androidach?
2. Czy to prawda, że ciągle korzysta się ze storyboardów, a nie z swift UI ? I czy ucząc się lepiej od razu w swift UI iść?
2. SwiftUI jest na razie wykorzystywany w niektórych projektach i jako tako daje radę. Na pewno warto go znać, ale można go używać
SwiftUI bardziej do mnie przemawia, bo wole cały UI pisać ręcznie niż jakimś upośledzonym wyklikiwaniem opcji.
Dlatego się zastanawiałem w którym podejściu uczyć się pisać na ios, bo zakładam, że komuś doświadczonemu przejście z jednego na drugie nie sprawia problemu.
Sama filozofia SwiftUI się dość mocno różni od UIKit, ale też przejście nie sprawia aż tak dużego problemu. Ot, trzeba pamiętać że działa to trochę inaczej.
Przejrzyj sobie to dla przykładu
https://www.hackingwithswift.com/read/8/2/building-a-uikit-user-interface-programmatically
Jak już ogarniesz jak działa sam UIKit, warto sobie na to przeskoczyć
1. xD skończy dokładnie tak samo jak wszystkie poprzednie rewolucyjne multiplatformowe rozwiązania jak Xamarin, Cordova, ReactNative, Ionic itp. czyli jako margines wykorzystywany przez garść entuzjastów
2. To zależy, np. u nas wszystkie nowe projekty już lecą w SwiftUI, ale nikt nie będzie się bawił w przepisywanie starszych które są w utrzymaniu. Ale z kolei w leciwych projektach też raczej nie spotykałem storyboardów - jeżeli bardzo chcesz Interface Buildera to
Zgadzam się w 100% z przedmowcami. Dodam tylko od siebie, że bardzo dużych aplikacji jest napisanych z wykorzystaniem UIKita i nie jest to możliwe/nie ma podejmowanych nawet prób przepisania ich na SwiftUI.
Sam pracuje w takim projekcie i wspieramy jeszcze iOS 12 więc nawet nie ma tematu w tym względzie. Dodatkowo nawet jeśli zostaną porzucone starsze wersje (powiedzmy 12,13) to aplikacja nie będzie przepisywana, bo jest za duża żeby
u mnie w pracy większość nowych mobilnych projektów to teraz flutter, po znajomych widzę że u nich też podobnie
2.