Aktywne Wpisy
Lefty +50
co jest doktorku?
Odkąd tylko pamiętam nie lubiłam słodkich papryczek nadziewanych serem, ostre mogłam jeszcze zjeść, ale po słodkich to od razu odruch wymiotny. Pewnego dnia jednak, a był to 17 czerwca 2020 roku, miałam ogromną ochotę na owe papryczki i #!$%@?łam prawie całe dwa opakowania, w towarzystwie kanapki z szynką i keczupu. Następnego dnia chciałam spożyć dwie pozostałe papryczki, ale wszystko wróciło do normy i na sam ich widok miałam ochotę biec do kibla,
1. Czy Flutter wchodzi z kopyta do Mobile dev i będzie zastępywał jakieś programowanie natywnie w swifcie czy innych androidach?
2. Czy to prawda, że ciągle korzysta się ze storyboardów, a nie z swift UI ? I czy ucząc się lepiej od razu w swift UI iść?
2. SwiftUI jest na razie wykorzystywany w niektórych projektach i jako tako daje radę. Na pewno warto go znać, ale można go używać od
SwiftUI bardziej do mnie przemawia, bo wole cały UI pisać ręcznie niż jakimś upośledzonym wyklikiwaniem opcji.
Dlatego się zastanawiałem w którym podejściu uczyć się pisać na ios, bo zakładam, że komuś doświadczonemu przejście z jednego na drugie nie sprawia problemu.
Sama filozofia SwiftUI się dość mocno różni od UIKit, ale też przejście nie sprawia aż tak dużego problemu. Ot, trzeba pamiętać że działa to trochę inaczej.
Przejrzyj sobie to dla przykładu
https://www.hackingwithswift.com/read/8/2/building-a-uikit-user-interface-programmatically
Jak już ogarniesz jak działa sam UIKit, warto sobie na to przeskoczyć
1. xD skończy dokładnie tak samo jak wszystkie poprzednie rewolucyjne multiplatformowe rozwiązania jak Xamarin, Cordova, ReactNative, Ionic itp. czyli jako margines wykorzystywany przez garść entuzjastów
2. To zależy, np. u nas wszystkie nowe projekty już lecą w SwiftUI, ale nikt nie będzie się bawił w przepisywanie starszych które są w utrzymaniu. Ale z kolei w leciwych projektach też raczej nie spotykałem storyboardów - jeżeli bardzo chcesz Interface Buildera to używa
Zgadzam się w 100% z przedmowcami. Dodam tylko od siebie, że bardzo dużych aplikacji jest napisanych z wykorzystaniem UIKita i nie jest to możliwe/nie ma podejmowanych nawet prób przepisania ich na SwiftUI.
Sam pracuje w takim projekcie i wspieramy jeszcze iOS 12 więc nawet nie ma tematu w tym względzie. Dodatkowo nawet jeśli zostaną porzucone starsze wersje (powiedzmy 12,13) to aplikacja nie będzie przepisywana, bo jest za duża żeby wszystko
u mnie w pracy większość nowych mobilnych projektów to teraz flutter, po znajomych widzę że u nich też podobnie
2. może