Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 19:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 131800Z 28002KT 5000 -RA BR OVC005 03/03 Q1023 =

EPGD 131800Z VRB02KT 3000 -RA BR SCT003 BKN036 02/02 Q1022 =

EPKK 131800Z 24004KT 5000 BR NSC 01/M02 Q1023 =

EPKT 131800Z VRB01KT 1500 BR NSC M01/M02 Q1023 =

EPLB 131800Z 28006KT 1300 R25/1500 BR OVC002 03/03 Q1020 =

EPLL 131800Z VRB01KT 0350 FG OVC001 02/02 Q1023 =

EPMO 131800Z 25004KT 1300 R08/P2000N -RA BR OVC003 02/02 Q1022 RERA=

EPPO 131800Z 26004KT 4000 BR OVC005 03/02 Q1023 =

EPRZ 131800Z 24005KT CAVOK 02/M01 Q1022 =

EPSC 131800Z 18003KT 0900 R31/2000 -RA FG BKN001 02/02 Q1022 =

EPWA 131800Z 28006KT 2500 -RA BR BKN003 02/02 Q1022 TEMPO 1500=

EPWR 131800Z 25003KT 9999 MIFG NSC 01/M00 Q1024 =

EPZG 131800Z 00000KT 0150 FZFG FEW005 M01/M01 Q1023 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa