Wpis z mikrobloga

Kolejne pytanie, jak zrobić żeby odległość krawędzi skrzyni względem zawiasów były takie same z lewej i z prawej strony?
Do tej pory pracowałem w programie, który służył do projektowania kuchni więc mam trochę nasrane w garze pod względem takich różnic. Czy jest sens przejmować się taką poprawnością w blenderze? Wiem, że finalnie nikt tego z linijką sprawdzał nie będzie ale mimo to mam swoje urojenia (°°
#blender
Matuosz - Kolejne pytanie, jak zrobić żeby odległość krawędzi skrzyni względem zawias...

źródło: comment_1649684419UCO1IczrIShF8fN1JKmNtY.jpg

Pobierz
  • 5
@Matuosz: Możesz włączyć sobie aby Blender pokazywał wymiary krawędzi. Tam u góry nad B są takie chyba 3 małe ikonki. W jednej z nich można zaznaczyć "Edge lenght" (musisz być w trybie edycji).
Drugi sposób to podzielenie tego obiektu na pół i zostawienie jednego nawiasu. Zaznaczasz vertex który jest na środku, ustawiasz na niego 3d cursor (chyba shift+a i potem z menu odpowienia opcja) a następnie Object-> origin to 3d cursor).
Możesz też zrobić to od ręki, czyli tniesz na pół, usuwasz jedną połowę, drugą duplikujesz i oddzielasz jako nowy obiekt -> object->Mirror X/Y. Potem ze snappingiem przyłączasz obie do siebie, robisz z tego jeden obiekt i mergujesz powtarzające się vertexy.
@Matuosz: ja to lubię sobie robić na Mirror do Empty, bo jest bardziej elastyczny i daje najwięcej możliwości
1. Najpierw zaznaczam sobie (różnie, ale dla tego przykładu), dwa najodleglejsze vertexy od lewej i prawej (te dolne gdzie jest bevel), daje tam 3D Cursor (jak mirek wyżej).


2. Dodaje nowy obiekt Empty, który się rodzi w miejscu 3D Cursora oczywiście.
3. W zawiasach dodaje modyfikator Mirror, w miejscu "Mirror Object" wybieram Empty